Vrem respect pentru banii hunedorenilor!

Acordarea subvențiilor pentru transportul local a fost respinsă la vot de către Consiliul Local Hunedoara, în ședința de săptămâna trecută. Luat prin surprindere, primarul Dan Bobouțanu a convocat o ședință extraordinară miercuri, 2 august, în încercarea de a debloca situația.

Cei care au determinat respingerea propunerii formulate de primar au fost consilierii PNL, care au votat “in corpore” împotrivă. Redacția Replica a aflat care sunt motivele care au stat la baza votului negativ al liberalilor pe tema acordarii  subvenției transportului local pentru luna iunie 2017.

Lucian Gherman, președintele Organizației PNL a municipiului Hunedoara:

„Încă de anul trecut, consilierii locali PNL au solicitat, în repetate rânduri, directorului SC Prim Transprest luarea unor măsuri în vederea  eficientizării societății  prin găsirea unor soluții  pentru diminuarea sau chiar eliminarea subvenției acordate din bugetul local. Răspunsul a fost, de fiecare dată, același: „ voi analiza!”. Analiză care însă întârzie să apară.

Pe de altă parte, analizând solicitarea făcută pentru plata subvenției, am constatat faptul că, în comparație cu aceeași lună a anului 2014, pe aceleași trasee și aceleași curse, consumul de combustibil a crescut cu aproximativ 35%.

La  anumite ore, în general după ora 18:00, circulă autobuze cu unu sau doi călători, câteodată sunt chiar goale, tocând inutil banii hunedorenilor.

Acum mai bine de un an, în urma unei majorări de capital, solicitată de directorul Fan Valentin, în valoare de 200.000 lei, s-a achiziționat un autocar în vederea obținerii unor venituri din activități turistice. Autocarul era într-o stare avansată de uzură,  vechiul proprietar nesperând să îl mai vândă vreodată.  Acest autocar zace nefolosit.

Motivarea  pentru majorarea de capital acordată de primărie a fost și aceea de a îmbunătăți condițiile de lucru din vestiarul și atelierul societății. După mai bine de un an de la primirea banilor de reparații din partea primăriei, mecanicii se spală în lighean și încălzesc apa pe sobă, în atelier plouă prin luminatoarele sparte și ruginite de timp, ușile stau să cadă ruginite și legate cu sârmă putând provoca accidente, mecanicii lucrează cu vată în urechi din cauza curentului din încăperi, iar iarna trag de fiare, făcând reparații la temperatura de afară!

Suntem conștienți de faptul că transportul în comun de călători este un serviciu de utilitate publică,  dar vrem  să vedem implicare din partea managerului  societății în interesul călătorilor, al angajaților și respect pentru banul public. După mai bine de un an în care interpelările și solicitările noastre au rămas fără răspuns, nu vom vota „ în orb” alocarea de subvenții”.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *