Vodafone anunță un plan de economie circulară pentru prelungirea duratei de viață a telefoanelor, reutilizare și reciclare
- Planul reprezintă o inițiativă majoră de retail pentru a prelungi durata de viață a telefoanelor și pentru a asigura reciclarea acestora
- Vodafone și Recommerce dezvoltă un parteneriat strategic pentru predarea terminalelor, în Europa
Vodafone anunță astăzi o inițiativă prin care încurajează clienții să prelungească perioada de utilizare a telefoanelor noi și să predea sau să recicleze dispozitivele vechi, contribuind astfel la susținerea economiei circulare în industria de telefonie mobilă, pentru reducerea la minimum a deșeurilor și a emisiilor de carbon.
Începând din această primăvară, Vodafone le oferă clienților săi de pe piețele europene o listă extinsă de servicii, incluzând asigurare, asistență și reparații pentru dispozitive. De asemenea, Vodafone va lansa o platformă digitală care le va da clienților mai multe opțiuni de predare a telefoanelor pe care nu le mai folosesc.
Totodată, Vodafone încurajează clienții să predea orice dispozitiv mobil nefuncțional pe care compania îl va recicla în mod responsabil sau reutiliza pentru cauze sociale. Nu în ultimul rând, Vodafone va oferi o gamă extinsă de smartphone-uri de top recondiționate, la prețuri competitive.
Vodafone și Recommerce anunță astăzi un parteneriat strategic prin care cea mai mare bază de clienți de smartphone-uri din Europa să beneficieze de dispozitive second-hand premium.
Alex Froment-Curtil, Chief Commercial Officer al Grupului Vodafone, a declarat: „Vodafone își asumă un rol esențial în dezvoltarea unei economii circulare pentru dispozitivele mobile, care reduce semnificativ impactul asupra mediului. Suntem pionieri în dezvoltarea unei soluții digitale cuprinzătoare care facilitează prelungirea duratei de viață a smartphone-urilor sau achiziționarea unui dispozitiv recondiționat.”
Augustin Becquet, Chief Executive Officer al Recommerce, a declarat: „Suntem mândri să facem acest parteneriat cu Vodafone care lansează cel mai mare și cel mai avansat program de management al ciclului de viață a dispozitivelor mobile la nivel european. Suntem convinși de impactul real asupra mediului al unui astfel de parteneriat pe termen lung și, mai mult decât atât, de rolul pe care îl are în combaterea schimbărilor climatice.”
Păstrarea unui telefon pentru încă un an poate reduce impactul de CO2 cu până la 29%.[1] Achiziționarea unui smartphone recondiționat înseamnă aproximativ 50 kg mai puțin CO2, cu până la 20% mai puțin decât cantitatea produsă pentru fabricarea unui smartphone nou și elimină necesitatea extragerii a 164 kg de materii prime.[2] Pentru fiecare milion de smartphone-uri predate către Vodafone pentru recondiționare și revânzare [2], emisia a peste 50.000 de tone de CO2 poate fi evitată.
Majoritatea piețelor pe care Vodafone operează au deja servicii de predare a telefoanelor, programe buyback, dar și servicii de reparație pentru a încuraja clienții să repare sau să recicleze dispozitivele vechi. Angajamentul Vodafone de astăzi urmărește ca toți clienții din Europa să poată beneficia de o abordare digitală extinsă și aliniată, care va include:
- Asigurare pentru telefoanele noi cumpărate de la Vodafone, cu protecție împotriva accidentelor;
- Opțiuni flexibile de predare sau schimbare a vechiului telefon prin intermediul unei aplicații intuitive destinate clienților Vodafone, care le va permite să primească rapid plata pentru dispozitivul predat sau, după caz, credit pentru achiziționarea unui telefon nou;
- Servicii de reparații rapide care pot prelungi durata de viață a dispozitivelor deteriorate accidental;
- Comercializarea la scară largă a unei game de telefoane de top recondiționate, pe lângă dispozitivele noi;
- Încurajarea clienților să-și predea vechile telefoane mobile pentru reciclare sau pentru cauze sociale.
Vodafone a lansat campania „Bring Back Friday” pentru clienți de pe mai multe piețe cu ocazia tradiționalului „Black Friday”, pe 26 noiembrie 2021. Acest lucru a încurajat clienții să schimbe vechile telefoane și să primească un credit pentru dispozitive noi, asigurându-se în același timp că terminalele sunt reciclate sau reutilizate în mod responsabil.
Pe lângă dispozitivele mobile, programul Vodafone de recondiționare și reutilizare a routerelor pentru internet fix și a set-top box-urilor TV, demarat în Germania, Portugalia și Spania, va fi extins și pe alte piețe, reducând impactul asupra mediului, dar și impactul financiar.
Joakim Reiter, Chief External and Corporate Affairs Officer al Grupului Vodafone și responsabil de activitățile pentru mediu ale companiei, a declarat: „În ultimii ani, Vodafone a făcut progrese semnificative în eliminarea amprentei de carbon, în îmbunătățirea eficienței energetice pe piețele pe care operăm, în reorganizarea achizițiilor noastre, cu focus pe sustenabilitate și sprijinirea clienților noștri în reducerea emisiilor de carbon. Următoarea frontieră a strategiei noastre pentru planetă se concentrează acum pe construirea unei economii circulare pentru consumatori și industrie, atât prin acțiuni proprii, cât și prin colaborare cu parteneri care dezvoltă programe de gestionare a deșeurilor electronice.”
Reducerea deșeurilor generate de rețea
Vodafone s-a angajat să refolosească, să revândă sau să recicleze 100% din deșeurile generate de rețea până în 2025. Pentru a reuși acest lucru, Vodafone a implementat programe de gestionare eficientă a resurselor și de eliminare a deșeurilor pe fiecare piață pe care operează pentru a reduce impactul pe care acestea îl au asupra mediului.
Vodafone dispune, la nivel intern, de un marketplace pe care piețele pe care Vodafone să revândă și să reutilizeze stocul în exces sau dispozitivele electrice mari dezafectate (cum ar fi antenele), rezultatele relevând un impact de carbon cu 89% mai mic, în comparație cu achiziționarea de echipamente noi.[3] Vodafone evaluează în prezent posibilitatea extinderii soluției către piețele partenere și către alți operatori.
Parteneriate pentru reducerea deșeurilor
În 2021, Vodafone s-a alăturat Parteneriatului Circular Electronics, care reunește lideri din întregul lanț valoric specific acestei industrii, pentru a promova soluții de circularitate a produselor electronice.
În mai 2021, Vodafone împreună cu patru dintre cei mai importanți operatori de rețea din Europa au lansat o nouă schemă de etichetare de tip Eco Rating, care să îi ajute pe consumatori să identifice și să compare gradul de sustenabilitate a telefoanelor mobile și să încurajeze furnizorii acestora să își reducă impactul asupra mediului.
Reducerea emisiilor de carbon și creșterea eficienței energetice
În noiembrie 2020, Vodafone a stabilit un obiectiv de mediu pentru 2030, în conformitate cu standardele Science-Based Target de reducere a amprentei de carbon, astfel încât încălzirea globală să fie menținută la 1,5°C, devenind astfel primul operator important de telecomunicații care s-a alăturat planului de reducere a emisiilor de carbon dezvoltat pentru sectorul ICT.[4]
Până în 2030, Vodafone va elimina amprenta de carbon specifică activităților proprii și pe cea aferentă energiei pe care o achiziționează și o folosește (Domeniile 1 și 2). De asemenea, Vodafone și-a asumat obiectivul ca până în 2030 să înjumătățească emisiile de carbon din Domeniul 3, inclusiv pentru companiile da tip joint venture, dar și pentru toate achizițiile din lanțul de aprovizionare, pentru utilizarea produselor aflate spre vânzare și pentru călătoriile de afaceri.[5]
Până în 2040, Vodafone va elimina complet amprenta de carbon specifică Domeniului 3, cu 10 ani mai devreme decât își propusese inițial („zero net” pentru amprenta de carbon până în 2050).[6]
Vodafone se angajează să achiziționeze toată energia electrică din surse regenerabile. Operațiuni din Europa ale Vodafone – inclusiv rețele mobile și fixe, centre de date, retail și birouri – sunt deja alimentate 100% cu energie electrică din surse regenerabile. Vodafone lucrează acum pentru a realiza aceleași schimbări și în Africa până în 2025.[7]
Vodafone continuă să investească în proiecte care vizează eficiența energetică și resursele regenerabile, inclusiv implementarea unor sisteme și/ sau echipamente de rețea mult mai eficiente și scoaterea din funcțiune din rețeaua de bază a celor vechi.[8]
Facilitarea reducerii emisiilor de carbon pentru clienții Vodafone
Vodafone se angajează să își ajute clienții business să își reducă propriile emisii de carbon cu un total cumulat de 350 de milioane de tone la nivel global pe parcursul a zece ani (între 2020 și 2030) – echivalent cu emisiile de carbon totale anuale ale Italiei pentru anul 2019.[9]
Serviciile Vodafone IoT vor genera cea mai mare parte din această economie, ajutând clienții să îmbunătățească eficiența logistică și a managementului flotei, contorizarea inteligentă, sistemul de producție și alte activități.
Lucrul cu furnizorii
Vodafone acordă o pondere de 20% criteriilor de mediu și celor sociale atunci când furnizorii depun oferte pentru noi proiecte alături de companie, verificând dacă au politici de mediu care să abordeze reducerea amprentei de carbon, energia regenerabilă, reducerea folosirii plasticului, economia circulară și ciclul de viață al produselor.[10]
Note:
[1] Studiu al Comitetului Economic și Social European (2019): Identifying the impact of the circular economy on the Fast-Moving Consumer Goods Industry: opportunities and challenges for businesses, workers and consumers – mobile phones as an example. Disponibil online la https://www.eesc.europa.eu/ro/our-work/publications-other-work/publications/identifying-impact-circular-economy-fast-moving-consumer-goods-fmcg-industry-opportunities-and-challenges-businesses
[2] Acest aspect necesită o viziune conservatoare asupra diferenței dintre emisiile de carbon pentru un smartphone obișnuit nou (estimat la 50 kg CO2 sau mai mult pentru producție), față de amprenta de carbon pentru recondiționarea, transportul, utilizarea și reciclarea unui smartphone obișnuit vechi (estimat la 10 kg CO2 sau mai putin). Sursele sunt:
- Informațiile publicate de producători cu privire la emisiile de gaze cu efect de seră calculate folosind o metodologie de evaluare a ciclului de viață. Exemplele includ:
- Apple iPhone 12 64GB, întreg ciclul de viață declarat ca 68kg CO2e, din care 83% (56kg) se referă la producție.
- Apple iPhone 13 128GB, întreg ciclul de viață declarat ca 64kg CO2e, din care 81% (51kg) se referă la producție.
- Google Pixel 6, emisiile estimate de GES presupunând trei ani de utilizare, exprimate ca 95 kg CO2e, din care 81% (76 kg) se referă la producție.
- 50 kg CO2e în total, pe baza unei durate de viață tipice de doi ani a unui smartphone recondiționat – studiu din 2022 al Agenției Franceze pentru Tranziție Ecologică (ADEME): https://librairie.ademe.fr/dechets-economie-circulaire/5241-evaluation-de-l-impact-environnemental-d-un-ensemble-de-produits-reconditionnes.html
[3] Cercetare efectuată de Zevero pentru compania Shields, care arată că a existat în medie o economie de 89% CO2e/kg pentru fiecare produs reutilizat pe piețele interne: https://www.shields-e.com/news/2021/shields-marketplace-oem-vs-re-used-case-study-copy/
[4] Vodafone se angajează să aibă „zero net” emisii de carbon până în 2040: https://www.vodafone.com/news/press-release/vodafone-commits-to-net-zero-carbon-emissions-by-2040
[5,6,7,8,9] Vodafone Group Plc Raport anual 2021, p38-40: https://investors.vodafone.com/sites/vodafone-ir/files/2021-05/vodafone-annual-report-2021.pdf
[10] Vodafone a inclus angajamente legate de mediu în lanțul său de aprovizionare: https://www.vodafone.com/news/press-release/vodafone-embeds-purpose-commitments-in-its-supply-chain
Despre Vodafone
Unică prin amploarea sa, ca cea mai mare companie de telecomunicații și tehnologie din Europa și Africa, Vodafone transformă modul în care trăim și lucrăm prin inovație, tehnologie, conectivitate, platforme, produse și servicii. Vodafone operează rețele mobile și fixe în 21 de țări și colaborează cu rețele mobile în alte 52 de țări. La 31 decembrie 2021, aveam peste 300 de milioane de utilizatori de servicii mobile, peste 28 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix și peste 22 de milioane de clienți ai serviciilor TV.
Vodafone este lider mondial în domeniul IoT (Internet of Things), conectând peste 142 de milioane de dispozitive și platforme prin inovație care se aliniază cu aspirațiile societății pentru orașe mai curate și mai sigure, transport mai bun și agricultură la cele mai noi standarde. Poziția de lider digital a Vodafone schimbă, de asemenea, și modul în care guvernele oferă asistență medicală și educație și modul în care companiile, în special întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), deservesc clienții.
Am revoluționat segmentul fintech din Africa prin M-Pesa, care își sărbătorește a 15-a aniversare în 2022. Este cea mai mare platformă fintech din regiune, și oferă acces la servicii financiare unui număr de peste 51 de milioane de oameni într-un mod sigur, accesibil și convenabil.
Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun” care facilitează o societate digitală incluzivă și durabilă. Facem pași importanți pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile în Europa și în toate operațiunile noastre până în 2025, reutilizând, revânzând sau reciclând 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante. Vodafone lucrează în mod proactiv pentru a extinde accesul la conectivitate pentru comunitățile rurale, studenți și pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. De mai bine de 30 de ani, Fundația Vodafone a sprijinit comunitățile din Europa și Africa în domeniile sănătății, educației și egalității.
Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile noastre de maternitate și concediu parental, prin furnizarea de oportunități multiple de dezvoltare femeilor cu ajutorul conexiunilor mobile și fixe, precum și prin îmbunătățirea accesului la educație și abilități digitale pentru femei și pentru societate, în general. Apreciem și tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.
Pentru mai multe informații, vizitați www.vodafone.com, urmăriți-ne pe Twitter la @VodafoneGroup sau conectați-vă cu noi pe LinkedIn la www.linkedin.com/company/vodafone.
Despre Recommerce
RECOMMERCE GROUP este pionierul european în colectarea, recondiționarea și revânzarea echipamentelor electronice high-tech. Oferind soluțiile și aplicațiile sale operatorilor de telecomunicații, retailerilor și corporațiilor din întreaga Europă, Recommerce le permite partenerilor săi să implementeze conceptul de economie circulară, dând astfel, de la înființarea sa în 2009, „o a doua șansă la viață” unui număr de peste 3,5 milioane de dispozitive. Dispozitivele premium recondiționate sunt revândute în Europa operatorilor, retailerilor, dar și online pe platforma www.recommerce.com.
Din 2020, Recommerce face parte din French Next 40 / FrenchTech 120 și a primit certificarea RecQ – quality refurbishment by DEKRA, precum și ratingul Platinum, oferit de către Ecovadis pentru politicile sale de CSR. Compania este certificată ISO9001, ISO 14001 și se află în proces de obținere a certificării ISO 27001. În 2021, Recommerce a generat venituri de peste 100 de milioane de euro și are în prezent birouri în 7 țări europene, cu peste 130 de angajați.
Marca și sigla Recommerce® sunt înregistrate la EUIPO și în Elveția și aparțin Recommerce Solutions în aceste zone. Orice reproducere, integrală sau parțială, a acestor mărci comerciale sau logo-uri fără autorizație expresă este interzisă în temeiul Regulamentului privind mărcile comerciale al Uniunii Europene 2017/1001 și al legii federale elvețiene