Violeta Alexandru: Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii!
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, anunţă că Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Casa Naţională de Pensii şi Agenţia Naţională de Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) sunt prgătite să preia şi să proceseze în format electronic cererile şi documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. „Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituţia în cauză”, anunţiministrul, precizând că şi pentruaceastă operaţiune se va putea face programare, pentru a nu se mai sta la cozi.
„ANOFM, CNPP şi ANPIS sunt pregătite pentru a primi şi a procesa în FORMAT ELECTRONIC cererile şi documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituţia în cauză. Nu a fost uşor să facem acest mecanism să funcţioneze. Multe ore de muncă şi discuţii despre procedurile legale necesare, despre limitările tehnice şi despre cum trebuie să putem face lucrurile cât mai simple pentru cetăţean. Să le facem oamenilor viaţa cât mai simplă, să nu mai fie contactul cu administraţia o povară, asta îmi doresc. Nu renunţ până nu reuşesc tot ceea ce ştiu că se poate în Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetăţenilor, la finalul mandatului meu”, a anunţat ministrul Violeta Alexandru.
Potrivit acesteia, implementarea acestui mecanism reprezintă un mare pas înainte: ”Fără 10 drumuri la instituţii, fără copii xerox peste copii xerox, fără cozi interminabile. Gata! Putem comunica în ziua de azi civilizat, rapid, online. România trebuie să se schimbe, să facă un pas înainte, inclusiv să modernizeze administraţia”.
Ministrul anunţă că pentru a ridica decizia /actul eliberat de o instituţie a Ministerului Muncii se poate face programre.
„Nu ne mai luăm zile libere să stăm o zi întreagă la cozi. Am convingerea că prin comunicarea prin e-mail, în cazul ANPIS şi ANOFM, sau prin portalul online, în cazul CNPP, se va evita aglomeraţia din spaţiile publice, se vor elimina cozile şi, totodată, se va reduce presiunea asupra angajaţilor. Ceea ce nu înseamnă că cei care doresc să vină, totuşi, la sediul acestor instituţii, nu o pot face în continuare”, a mai precizat ministrul.
Violeta Alexandru încurajează şi primăriile să folosească această comunicare cu beneficiarii plăţilor.
„Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronică în cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor plătite de către AJPISuri/APISMB (indemnizaţie de creştere copil, venit minim garantat, etc.) cetăţeanul trebuie să aplice la primărie – încurajez primăriile din ţară să utilizeze comunicarea electronică. Pentru serviciile şi beneficiile pentru care se aplică direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email”, a mai anunţat ministrul.
Aceasta anunţase anterior că oferă termen până la 15 august instituţiilor din subordine să implementeze sisteme de comunicare online cu beneficiarii serviciilor.
news.ro