UNTRR cere participarea activă a ministrului Transporturilor la Consiliul de Transport UE

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a adresat un apel Preşedintelui României şi Guvernului României să asigure participarea ministrului Transporturilor din România la următorul Consiliu al Miniştrilor de Transport din UE care va avea loc în 3 decembrie la Bruxelles, pentru a apăra viitorul transportatorilor români într-un moment important, când Consiliul va decide soarta Pachetului Mobilitate şi când, de asemenea, este prevăzură prezentarea programului de lucru al viitoarei Preşedinţii Române a Consiliului Uniunii Europene.

”Precizăm că pachetul mobilitate 1, publicat pe 31.05.2017, cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, realizate pe fondul protecţionismului în creştere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianţei Rutiere, iar transportatorii central şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi de măsurile propuse, care vor conduce la o creştere semnificativă a costurilor lor de operare şi la restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE”, se arată în comunicat.

În acest context, UNTRR avertizează că Austria – stat membru al Alianţei Rutiere care deţine actuala Preşedinţie a Consiliului UE, face presiuni pentru adoptarea în cadrul Consiliului de Transport a unui compromis privind pachetul mobilitate 1, prin care s-ar propune restricţionarea abuzivă a transporturilor rutiere internaţionale în UE.

”Solicităm ministrului Transporturilor din România să respingă ferm compromisul propus de Preşedinţia Austriacă cu privire la dosarele cheie ale Pachetului Mobilitate pentru transportatorii români”, se arată în comunicat.

UNTRR consideră că este inacceptabilă propunerea privind aplicarea directivei detaşării lucrătorilor la toate operaţiunile de transport rutier internaţional, cu exceptarea operaţiunilor de transport rutier bilateral definite extrem de restrictiv de către Preşedinţia Austriacă.

”Această propunere urmăreşte reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaţionale operate de transportatorii români în UE cu consecinţe negative asupra economiei României, în condiţiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, conform datelor BNR”, se arată în comunicat.

UNTRR a reamintit că, alături de peste 50 de asociaţii profesionale de transport rutier din 24 de state membre, inclusiv din Austria, au semnat Declaraţia comună împotriva aplicării Directivei Detaşării Lucrătorilor la operaţiunile de transport internaţional.

În plus, transportatorii consideră că este inacceptabilă oropunerea de restricţionare a cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling off) de 7-14 zile, după ultima operaţiune de cabotaj înainte ca un transportator român să poată efectua alte operaţiuni de cabotaj în acelaşi stat membru. De asemenea, UNTRR consideră că este inacceptabilă introducerea oricărei obligaţii privind “întoacerea acasă a vehiculelor”.

”Referitor la revizuirea regulilor europene privind timpii de conducere şi de odihnă, ne exprimăm îngrijorarea privind propunerile Preşedinţiei Austriece legate de obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor profesionişti, precum şi privind retro-echiparea camioanelor cu noul tahograf inteligent, generând costuri nejustificate transportatorilor români legate de interesul Statelor Alianţei Rutiere de a utiliza tahograful inteligent ca instrument de control pentru detaşare şi cabotaj”, se arată în comunicat.

UNTRR solicită Guvernului României să susţină ca perioada de repaus săptămânal normal să poată fi efectuată în cabina camionului, conform practicii îndelungate a industriei de transport rutier la nivel european şi având în vedere lipsa acută de parcări sigure şi securizate pentru transportatorii rutieri la nivel european.

 

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *