Transportatorii cer Parlamentului European amânarea pachetului de măsuri care restricţionează transportul rutier în UE

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, miercuri, că, împreună cu mai multe asociaţii, cer Parlamentului European (PE) amânarea Pachetului Mobilitate 1, ce conţine măsuri care ar restricţiona transportul rutier în Uniunea Europeană (UE).

”UNTRR şi asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Irlanda, Lituania, Letonia, Polonia şi Ungaria solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană”, se arată în comunicat.

UNTRR şi asociaţiile respective au semnat şi transmis în 2 aprilie o scrisoare comună către Preşedintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, şi către preşedinţii celor 8 grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

Moţiunea de retragere a pachetului de pe ordinea de zi a plenului PE din 4 aprilie a fost respinsă miercuri. Dezbaterile din PE privind pachetul mobilitate vor începe miercuri, la ora 08:30, iar votul va avea loc la ora 11:00, potrivit UNTRR.

Transportatorii atrag atenţia că sunt în joc milioane de locuri de muncă legate de transport în statele membre ale UE, precum şi creşterea economică şi competitivitatea Uniunii Europene.

”Din nefericire, divizările profunde dintre Est-Vest, Noi-Vechi şi Periferie-Centru au dus negocierile într-o extremă incertitudine şi într-un proces decizional haotic, cu numeroase scenarii”, se arată în comunicat.

Transportatorii atrag atenţia că actualul Pachet Mobilitate 1, dacă va fi adoptat fără o analiză serioasă, va avea un impact semnificativ negativ atât pentru cetăţenii europeni, cât şi pentru companii.

”În mod specific, pachetul include noi restricţii privind accesul pe pieţele internaţionale de transport rutier, ceea ce va creşte costul operaţiunilor pentru transportatorii rutiere şi va afecta economia europeană, introducând astfel noi preţuri pentru serviciile de transport, precum şi pentru bunuri. Va exista o concurenţă mai redusă în Europa, deoarece operatorii de transport rutier vor trebui să se adreseze unor pieţe naţionale specifice, care au mai puţine posibilităţi de a transporta mărfuri între diferite state membre ale UE”, se arată în comunicat.

În plus, UNTRR atrage atenţia că propunerile vor denatura piaţa unică, concurenţa loială şi condiţiile de concurenţă echitabile, deoarece operatorii stabiliţi în statele membre ale UE cu capacităţi industriale ridicate şi situaţi mai aproape de principalele fluxuri de bunuri ale UE vor beneficia de un mediu de afaceri semnificativ mai bun decât transportatorii de la periferia UE, acestea fiind ţări mai puţin dezvoltate din punct de vedere industrial.

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *