Ce se întâmplă cu cererea transporturilor aeriene de mărfuri
Cererea puternică pentru transporturile aeriene de marfă, care a ajutat companiile aeriene lipsite de pasageri să rămână pe linia de plutire în timpul pandemiei, dă semne de atenuare pe fondul incertitudinii economice tot mai mari, parţial alimentată de cea mai ridicată inflaţie din ultimele decenii, transmite Reuters.
O potenţială slăbire a pieţei transportului aerian de marfă coincide cu îngrijorarea tot mai mare în industria aviaţiei că traficul de pasageri în creştere, care a redus dependenţa companiilor aeriene de veniturile din transporturile de marfă, ar putea fi trecător.
Indicele Baltic Air Freight, care arată ratele tranzacţionale săptămânale pentru mărfurile generale, a scăzut cu 8,7% săptămâna trecută, în timp ce grupul de companii aeriene IATA a declarat luni că veniturile din transportul de marfă generate de transportatori în acest an vor scădea cu 6,4%.
Directorul general al Qatar Airways, Akbar Al Bakar, a avertizat luni că se preconizează că inflaţia va slăbi cererea de transport aerian şi, ulterior, va exercita o presiune descădere asupra randamentelor.
„Va fi o scădere a afacerilor (activităţilor) şi, atunci când există o scădere a afacerilor, oamenii nu cumpără lucruri pe care le transportăm în mod normal ca marfă”, a spus el reporterilor, la o reuniune a industriei la Doha.
Potrivit lui Edward Bell, economist la banca Dubai Emirates NBD, consumatorii şi corporaţiile se confruntă cu „un fel de vârtej de presiuni ale preţurilor” la care vor fi din ce în ce mai sensibili în restul anului.
Directorul general al Korean Air, Walter Cho, a spus că tarifele de transport s-au redus, dar sunt mult mai mari decât erau înainte de pandemie, când era mult mai multă capacitate.
„Cererea este slabă, mai ales că China este practic închisă în acest moment. Ne aşteptăm să revină în curând. Mă aştept ca piaţa de marfă să fie sustenabilă cel puţin până anul viitor”, a mai spus acesta.
Jose Abramovici, şeful global al grupului de finanţare a activelor de la Credit Agricole CIB, a declarat că sectorul va mai rămâne probabil profitabil câţiva ani, având în vedere cât de ridicate sunt astăzi tarifele transporturilor aeriene.
Directorul general al Cathay Pacific, Augustus Tang, a declarat pentru Reuters că factorii de încărcare a mărfurilor nu sunt la fel de mari pe cât erau înainte, deoarece pe piaţă se adaugă mai multă capacitate de transport aerian.
„Dacă există vreo moderare, aceasta ar fi foarte mică, dar tendinţa este încă cu adevărat pozitivă”, a spus el.
Piaţa de transport de marfă – atât aeriană, cât şi oceanică – a înregistrat rate explozive de la pandemie, pe fondul unor reduceri uriaşe de capacitate care au lăsat spaţiu disponibil limitat în comparaţie cu mărfurile transportate. Dar acum, că perspectivele economice au devenit negative, cu încetinirea creşterii în China, inflaţia în creştere la nivel global şi comercianţii cu amănuntul precum Target şi Walmart care încearcă să elimine excesul de stocuri, perspectiva este foarte diferită faţă de acum doar şase luni în urmă.
Banca Mondială şi-a redus luna aceasta prognoza de creştere economică globală cu 1,2 puncte procentuale, la 2,9%, pentru 2022 şi a avertizat că multe ţări se vor confrunta probabil cu recesiuni.
Directorul executiv al United Airlines, Scott Kirby, a spus că tarifele de transport s-ar putea modera pe măsură ce se adaugă mai multă capacitate, dar că cererea de marfă va rămâne „foarte solidă” ca urmare a dificultăţilor lanţului de aprovizionare.
Nabil Sultan, directorul pentru transportul de marfă al Emirates, a declarat într-un interviu pentru Reuters că tarifele vor rămâne acolo unde sunt în următoarele şase până la opt luni, având în vedere creşterea preţurilor combustibililor, în timp ce cererea ar putea depăşi oferta, chiar dacă se adaugă mai multă capacitate.
Cu toate acestea, el a avertizat că costurile de operare crescute, inclusiv combustibilul şi forţa de muncă, fac unele rute aproape neviabile de operat. Emirates adaugă mai multe rute de marfă în China în această lună, în aşteptarea unei creşteri a producţiei, care a fost afectată.
news.ro