Artera turistică DN 7A, măcinată de problemele birocratice
Traficul rutier se va desfășura în condiții normale pe DN 7A. Cel puțin asta vor să arate reprezentanții administrației locale de la Petrila care s-au întâlnit cu responsabili ai Direcțiilor Regionale de Drumuri și Poduri Craiova și Timișoara și ai Poliției Rutiere. Întâlnirea a avut loc pentru a evalua situația în care se află DN7A, unul dintre cele mai importante artere rutiere de interes turistic ce leagă zonele turistice din Parâng, Șureanu, Lotru și Valea Jiului, dar care asigură și o importantă legătură între județele Hunedoara, Gorj, Vâlcea și Alba.
”În principal s-a discutat despre situația generată de problemele generate de firma care a câștigat licitația pentru modernizarea tronsonului de drum Obârșia Lotrului-Petrila care, deși a primit 10 miliarde de lei (n.r. lei vechi) pentru execuția acestei investiții, nu numai că nu a onorat contractul și nu a utilizat acești bani, dar a încurcat și mai mult lucrurile, ca urmare a intrării în insolvență. Evident, discuția a vizat și modul în care se poate acționa în regim de urgență pentru ca acest drum să poată fi pus la dispoziția turiștilor care tranzitează această importantă zonă turistică a țării”, a declarat Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.
Starea Drumului Național 7A Petrila-Obârștia Lotrului este una nu tocmai potrivită pentru desfășurarea în bune condiții a traficului rutier. Pentru moment, din punct de vedere legal, singura opțiune a administratorului acestui drum (Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova) este aceea de a rezilia contractul existent și de a demara procedurile pentru o nouă licitație privind desemnarea antreprenorului care va prelua acest proiect și de a-l duce la bun sfârșit. În cazul în care demersurile, care vor începe încă din acest an, nu se vor bloca în contestații și alte tertipuri legislative, în primăvara anului viitor lucrările de modernizare ale DN7A, mai ales pe porțiunea Obârșia Lotrului-Petrila (din care circa 20 km se află pe raza teritorială a orașului Petrila), dar și pe porțiunea Obârșia Lotrului – Voineasa, ar putea fi reluate și chiar finalizate cu succes până la finalul anului 2019.
”Consider că pentru orașul Petrila, pentru Valea Jiului, acest drum este unul esențial și am făcut tot ceea ce mi-a stat în putință pentru a atenționa autoritățile responsabile să găsească soluții pentru ca acest drum să fie măcar întreținut corespunzător încă din acest moment, să se asigure deszăpezirea lui pe perioada acestei ierni, având în vedere că, pe de o parte, DN7A este un drum absolut necesar pentru turiștii care se deplasează între domeniile schiabile din Valea Jiului, din Vîlcea și din Gorj, dar pe de altă parte este un drum foarte important pentru cei care urcă la Mănăstirea de la Groapa Seacă, în rândul cărora se află și foarte mulți petrileni”, arată primarul Vasile Jurca.
Directorul DRDP Timișoara, Cristian Ispravnic a promis că instituția pe care o conduce se va ocupa, în iarna anului 2018-2019 de întreținerea și deszăpezirea celor circa 30 de km ai porțiunii Petrila-Obârșia Lotrului de pe DN7A.
Monika BACIU