Soluţii digitale în sprijinul refugiaţilor şi al autorităţilor, în contextul crizei din Ucraina
Asociaţia Code for Romania anunţă că vine cu un „ecosistem de soluţii digitale” în contextul crizei din Ucraina, pentru a veni în sprijinul refugiaţilor şi al autorităţilor. Una dintre acestea este crearea unei platforme în care persoanele care le pot oferi refugiaţilor cazare se pot înregistra.
Organizaţia arată, într-un comunicat de presă transmis joi, că, la doar doi ani, reporneşte mecanismul TaskForce, aşa cum a făcut-o şi în cazul pandemiei Covid-19. Măsurile vizate de Code for Romania vor ajuta în oferirea de informaţii verificate despre situaţia actuală şi efecte, ajutor în administrarea nevoilor critice ale refugiaţilor, resurse şi capacitate pentru autorităţile locale şi sprijin pentru societatea civilă din Ucraina şi Republica Moldova.
„Este imperios necesar ca societatea civilă din România să vină în ajutorul vecinilor noştri, din respect pentru libertate, democraţie, valori ştirbite în acest moment în ţara vecină. Am oprit activitatea uzuală pentru a concentra întreaga atenţie a echipei şi comunităţii Code for Romania pe soluţii care să diminueze efectele războiului. Prin TaskForce punem pe picioare un ecosistem de 4 soluţii care să sprijine refugiaţii ucraineni care vor ajunge în România. Concomitent, ne punem toată capacitatea noastră la dispoziţie pentru a sprijini societatea civilă din Ucraina şi Republica Moldova în aceste momente grele pentru ei, dar şi pentru a sprijini autorităţile locale sau centrale din România care au un rol activ în a oferi sprijin în aceste momente”, a afirmat Bogdan Ivănel, co-fondator şi CEO Code for Romania.
În acest moment, Asociaţia Code for Romania are în curs de operaţionalizare un ecosistem de 4 soluţii:
Un Acoperiş: o soluţie de identificare de spaţii de cazare care va ajuta refugiaţii care ajung în România şi au nevoie de ajutor imediat. În platformă se pot înregistra persoane care pot pune la dispoziţie camere sau imobile pentru persoanele care locuiesc în adăposturile puse la dispoziţie de autorităţile române.
Resource & Volunteer Management (RVM): soluţia de gestionarea a resurselor folosită deja în acest moment de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Soluţia permite managementul stocurilor de resurse disponibile, al cantităţii acestora, tipuri de materiale şi locurile în care ele sunt depozitate, precum şi statusul voluntarilor organizaţi pe specializări distincte.
Cine Ce Face: o soluţie care este în acest moment în curs de adaptare la condiţiile noii crize, la război, pentru a avea o imagine cât mai clară a rolurilor actorilor instituţionali în această situaţie de urgenţă.
Dopomoha: platforma de informare şi sprijin pentru persoanele care vor solicita ajutor României. Cu ajutorul unui decision-tree orice persoană va putea să găsească în câteva minute care sunt procedurile pe care trebuie să le urmeze pentru a obţine azil, cazare sau alte resurse disponibile pentru ei în situaţia în care se află. Informaţiile vor fi disponibile în română, ucraineană şi rusă.
news.ro
sursa foto: impact.ro