Ce a făcut un om de afaceri din Marea Britanie ca să își recâștige accesul la clienții din Uniunea Europeană
Un producător de brânză din Marea Britanie şi-a vândut afacerea unui rival mai mare pentru a recâştiga accesul la clienţii din Uniunea Europeană, după ce Brexitul i-a lăsat o gaură neagră estimată la 600.000 de lire sterline, în vânzări pierdute în UE, relatează The Guardian.
Simon Spurrell, care a făcut prima pagină a ziarelor când a evidenţiat costurile prohibitive de export după ieşirea Marii Britanii de pe piaţa unică, va rămâne director general al Cheshire Cheese Company din Macclesfield şi va păstra o participaţie în afacere.
Noul său proprietar, producător de familie din nord-vestul Angliei, Joseph Heler Cheese, şi-a menţinut prezenţa în UE ca urmare a operaţiunilor sale mai mari şi a centrului său de distribuţie din Ţările de Jos, despre care Spurrell speră că va face din nou viabilă aprovizionarea clienţilor europeni.
Spurrell a spus că este încântat să se întoarcă pe continent după o absenţă de doi ani, dar încă nu poate să creadă cum a distrus guvernul firme mici ca a lui cu decizia sa pentru un Brexit dur.
„Trist este că întreprinderile mici ca a noastră nu pot avea acces la UE. Vânzarea companiei este o soluţie excelentă… asigură viitorul companiei cu un producător de brânză istoric. Dar încă mă simt foarte dezamăgit şi amar dezamăgit de faptul că am avut atât de multe conversaţii cu Departamentul pentru Comerţ Internaţional şi cu miniştrii guvernamentali şi nu se întâmplă nimic. Sunt impotenţi din cauza politicii lor de Brexit. Sunt atât de anti-europeni încât nici măcar nu vor discuta despre rezolvarea unei înţelegeri mai bune. Obţinerea accesului la piaţa unică trebuie să fie primul pas.”, a spus el.
Spurrell susţine că, după campania sa în presă de anul trecut pentru a-şi evidenţia cazul, numeroase persoane i s-au spus că Boris Johnson s-a referit la el drept „acel nenorocit cu brânză”.
Departamentele guvernamentale l-au sfătuit să caute noi afaceri pe „pieţele emergente”, un sfat despre care el a spus că este ridicol, având în vedere piaţa uriaşă de la uşa Marii Britanii.
Spurrell a fondat afacerea în 2010, vânzând camioane de brânză ambalată în ceară, şi a strâns numeroase premii pentru 15 soiuri artizanale, inclusiv cheddar, cheshire şi albastru regal.
Compania a a crescut cu aproximativ 30% pe an, iar până în 2019 el a decis să investească 1 milion de lire sterline într-un depozit din Macclesfield pentru a onora comenzile în Europa pentru produse preferate de multă vreme, inclusiv whisky irlandez şi cheddar cu ghimbir, câştigător de aur la International Cheese Awards.
Dar, atunci când regulile de export ale Brexit au intrat în vigoare, el a fost lovit cu taxe pentru certificatele veterinare de până la 180 de lire sterline pentru comenzile cu amănuntul către consumatorii din UE – chiar şi pentru cei care cumpără pachete de cadou personale în valoare de 30 de lire sterline – făcând afacerea lui neviabilă peste noapte.
În 2021, primul an al operaţiunilor de tranzacţionare după Brexit, a pierdut 240.000 de lire sterline în afaceri cu ridicata şi de consum în Europa şi se aşteaptă la o altă pierdere de 350.000 de lire sterline în acest an.
Şi, deşi creşterea cererii interne în timpul pandemiei a amortizat pierderile, el nu a putut vedea o cale de întoarcere pe piaţa unică ca o afacere mică.
Spurrell a spus că alianţa cu Joseph Heler, o companie mult mai mare, a oferit mijloace strategice de a face faţă barierelor comerciale costisitoare din Brexit.
„Dacă sunteţi suficient de mare, puteţi atenua costurile crescute, deoarece costul documentelor pentru un palet de brânză poate fi repartizat pe 100 de paleţi. De asemenea, vor beneficia toţi clienţii din UE, deoarece aceştia pot obţine o rată de livrare locală”, a adăugat el.
El a spus că acordul, care a fost încheiat pentru o sumă nedezvăluită, a fost, de asemenea, o veste excelentă pentru forţa de muncă. Tot personalul de la sediul central, producţie şi depozit va fi păstrat, în timp ce vor fi create 14 locuri de muncă suplimentare cu normă întreagă şi cu normă parţială.
„Am fost foarte îngrijoraţi de Crăciunul acesta. Nu ştiam ce se va întâmpla şi gândul meu principal a fost pentru toţi tipii de aici cu mine. Toţi sunt acum îngrijiţi de această companie fantastică la care ne-am alăturat… aceasta oferă echipei noastre un pic de siguranţă în viitor.”
George Heler, directorul general al grupului Joseph Heler, a declarat: „Suntem încântaţi să salutăm Cheshire Cheese Company… Împreună, suntem încrezători că îi putem extinde prezenţa în Marea Britanie şi Europa.”
Nenumăraţi consumatori şi întreprinderi au fost afectaţi de costuri suplimentare legate de Brexit începând cu 2020, costurile suplimentare de livrare facând uneori vânzările şi achiziţiile din Europa extrem de costisitoare.
Analiza recentă a statisticilor comerciale efectuate de Institutul de Cercetare Economică şi Socială arată că comerţul din Marea Britanie către UE este cu 16% mai mic decât dacă Brexitul nu ar fi avut loc.
news.ro