Sfidarea românilor

Asaltul pe viață și pe moarte împotriva procurorilor, cu sprijinul unor indivizi ca fugarul Sebastian Ghiță, în legătură cu care nimeni dintre războinicii luptei împotriva DNA nu se arată deranjat că nu este adus în țară, deși s-a emis un mandat de arestare pe numele lui, este o manipulare uriașă, o sfidare a tuturor românilor care au muncit cinstit pentru banii lor, în timp ce țara era jefuită fără de măsură!

Sigur că au existat și abuzuri, comise de indivizi cu complexe mesianice, fiindcă, statistic, toate sistemele au și “uscături”. De aceea, legea răspunderii magistraților era de multă vreme necesară, pentru autocontrolul profesionalismului în justiție. N-a fost făcută, sub diverse pretexte, pentru că, pereche cu abuzurile de încălcare a libertăților individuale și drepturilor procesuale, trebuie sancționate și atitudinile de tergiversare a dosarelor până la îndeplinirea termenelor de prescriere,”tactică” atât de dragă marilor infractori. Soluția pe care a cunosc bine cei din PSD, fiindcă au aplicat-o, sau au încercat s-o aplice în toți cei 20, din cei 28 de ani, în care singuri sau în diverse combinații au controlat România, este controlul asupra justiției. Când se dictează de la PSD pentru cine justiția este mumă și pentru cine este ciumă, ca pe vremea lui Adrian Năstase și a ministrei Stănoiu, infractorii pot sta liniștiți! Pentru liniștea infractorilor întorc Dragnea și ai lui țara peste cap!

În dispreț față de lege, PSD a impus pe listele electorale multe persoane certate cu legea și a continuat cu aceste practici în Guvern și în toată administrația publică centrală și locală. Dacă în ceea ce-i privește pe primari aleși, chiar dacă au probleme penale, filtrul electoral i-a exonerat, oarecum, de răspundere pe șefii PSD-ALDE, în ceea ce-i privește pe parlamentarii ascunși pe liste de partid și pe suspecții, inculpații, condamnații, numiți în funcții administrative, chiar nu există nicio justificare!

La sfârșitul anului 2017, Coaliția PSD-ALDE a modificat și Statutul funcționarilor publici în sensul ca funcționarii trimiși în judecată pentru „săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție și de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice”, să nu mai fie suspendați din funcție.

Pentru a nu se legifera și această sfidare la adresa poporului român, președintele Klaus Iohannis a sesizat Curtea Constituțională a României care a stabilit că legea propusă de către domnii Dragnea și Tăriceanu este  ilegală.

“Am avut o obiecţie de neconstituţionalitate a Legii 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, obiecţie ridicată de preşedinte, pe care am admis-o şi am stabilit că – abrogarea textelor care vizau posibilitatea suspendării de drept a contractelor de muncă a funcţionarilor publici care au fost trimiţi în judecată – a fost abrogată ilegal”, a anunţat preşedintele CCR, Valer Dorneanu.

În sesizare, preşedintele Iohannis preciza că abrogarea suspendării raportului de serviciu al funcţionarului public ca urmare a trimiterii în judecată încalcă dispoziţiile art. 1 alin. (3) şi (4), art. 16 alin. (1) şi art. 54 alin. (2) din Constituţie.

″În jurisprudenţa sa, Curtea Constituţională a reţinut că sancţiunea prevăzută de art. 94 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 188/1999, cea a suspendării de drept a raportului de serviciu al funcţionarului public trimis în judecată pentru săvârşirea unei infracţiuni de natura celor prevăzute la art. 54 lit. h), are ca finalitate protejarea autorităţii sau a instituţiei publice faţă de pericolul continuării activităţii ilicite şi al extinderii consecinţelor periculoase ale faptei penale săvârşite de către funcţionarul public”, arăta şeful statului.

El susţinea că, ţinând cont de natura administrativă a acestei măsuri, “nu se pune problema nerespectării prezumţiei de nevinovăţie, care va trebui însă respectată pe tot parcursul desfăşurării întregului proces penal pornit împotriva respectivului funcţionar public, până la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare”.

Dacă în cazul funcționarilor publici situația a fost salvată, nu același lucru putem spune despre alte persoane trimise în judecată care dețin funcții cheie în statul roman, dar care nu sunt suspendați din funcție, vezi cazul secretarului de stat de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, fost președinte al Consiliului Județean Teleorman, implicat în dosarul Belina sau al consilierului de stat în aparatul propriu al prim-ministrului, Darius Vâlcov, condamnat în primă instanță la 8 ani închisoare cu executare.

Un Parlament controlat de o majoritate de bună credință ar constata că se impune să adoptăm, de urgență, un proiect legislativ care să reglementeze suspendarea de drept din funcție, până la finalizarea judecății, a tuturor persoanelor ce dețin funcții numite în sistemul public, fie că sunt secretari de stat sau asimilați acestora, subsecretari de stat, președinți sau vicepreședinți de agenții guvernamentale, inclusiv angajații de la cabinetele miniștrilor și a celor deja menționați.

 

Senator PNL – Judeţul Hunedoara

Eleonora-Carmen HĂRĂU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *