Servicii electronice disponibile devenilor în relația cu Primăria Deva
Serviciile publice trebuie să se apropie de cetățean. Primăria Municipiului Deva a implementat mai multe servicii online care au rolul de a simplifica relația cetățeni – administrație locală și de a face serviciile publice mai accesibile.
Prezentăm, pe scurt, serviciile electronice disponibile devenilor, în funcție de domeniu.
1.Deva24 – aplicație de telefonie mobilă, disponibilă din iulie 2018. Poate fi utilizată de către toți devenii care doresc să transmită sesizări urgente administrației locale.
Aplicația poate fi descărcată gratuit din Magazin Google Play (pentru Android) sau AppStore (pentru iOS). Varianta web a aplicației poate fi accesată pe www.primariadeva.ro – Secțiunea DEVA24 SESIZĂRI (link: https://deva24.primariadeva.ro/).
2.Sesizări – secțiune disponibilă pe www.primariadeva.ro, prin intermediul căreia cetățenii pot transmite sesizări online în legătură cu orice problemă pe care o întâmpină.
Sistemul informatic gestionează sesizările în funcție de domeniul în care se încadrează (iluminat public, salubritate, termoficare, zone, verzi, Poliție Locală, parcări ilegale, transport în comun etc.), astfel încât petiționarii să primească un răspuns prompt la solicitări.
3.Plată parcări publice. Sistemul electronic de plată a parcărilor publice din Piața Cetății și de la Complexul acvatic ”Aqualand” este disponibil din mai 2019. Localnicii și oaspeții orașului pot achita taxa de parcare astfel:
– prin SMS (disponibil în rețelele Digi, Orange, Telekom și Vodafone, pentru autoturisme și microbuze);
– prin aplicația gratuită TPARK (compatibilă cu Android, iOS și Windows Phone, pentru autoturisme, microbuze, autocare/autobuze).
Informații suplimentare despre modalitățile de plată și tarifele/oră pot fi consultate pe www.primariadeva.ro, accesând linkul: https://www.primariadeva.ro/stiri-si-evenimente/plata-prin-sms-a-parcarii-in-piata-cetatii-si-la-bdquo-aqualand-rdquo-a-devenit-functionala.
4.Bază de date pentru investitori – www.devabusiness.ro. Serviciul este disponibil din iunie 2017 și are scopul de a oferi agenților economici interesați informații relevante cu privire la oportunitățile de investiții din municipiul Deva (terenuri și construcții disponibile, dimensiunea pieței, forța de muncă disponibilă, potențialii parteneri etc.).
5.Programare online pentru depunerea actelor necesare obținerii cărții de identitate. Serviciul este disponibil din august 2018, pe www.primariadeva.ro – Secțiunea ”Servicii online” (link: https://deva-evp.admin-primarie.ro/formulare/prog0.php) și poate fi utilizată de cetățenii din municipiul Deva și localitățile componente (Archia, Bârcea Mică, Sântuhalm și Cristur), precum și de cetățenii din comunele Cârjiți, Certeju de Sus, Brănișca, Hărău, Șoimuș și Vețel.
6.Programare online pentru depunerea cererilor privind transcrierea actelor de stare civilă (naștere, căsătorie) pentru cetățenii din Republica Moldova și Ucraina care au redobândit cetățenia română și nu au avut domiciliul în România.
Serviciul este disponibil din august 2018, pe www.primariadeva.ro – Secțiunea ”Servicii online” (link: https://deva-trans.admin-primarie.ro/).
7.Programare online pentru oficierea căsătoriei. Serviciul este disponibil din decembrie 2016, pe www.primariadeva.ro – Secțiunea ”Servicii online” (link: http://primariadeva.ro/starecivila/) și poate fi utilizată în cazul căsătoriilor încheiate între cetățeni români.
8.Autorizații acces tonaj. Serviciul este disponibil din ianuarie 2016. Plata autorizației de liberă trecere prin municipiul Deva, pentru mașinile de peste 3,5 tone, se poate face astfel:
– prin SMS (disponibilă pentru mașinile cu masa maximă cuprinsă între 3,5 tone și 16 tone, în cazul autorizațiilor de acces tonaj valabile pentru o zi);
– pe www.primariadeva.ro, cu cardul bancar (disponibilă pentru toate mașinile cu masa maximă de peste 3,5 tone și pentru toate tipurile de autorizații; link: http://autorizatii-tonaj.primariadeva.ro/).
Informații suplimentare despre tarifele pentru autorizația de acces tonaj și modalitățile de plată a acesteia pot fi consultate pe www.primariadeva.ro, accesând linkul: http://www.primariadeva.ro/stiri-si-evenimente/acces-tonaj-modalitati-de-plata.
9.Instrumente electronice de plată și vizualizare a taxelor și impozitelor locale:
– portalul www.ghiseul.ro, prin crearea unui cont de utilizator (pentru vizualizarea și plata obligațiilor fiscale la bugetul local, în cazul contribuabililor persoane fizice);
– www.primariadeva.ro – Secțiunea ”Consultă datorii online”, prin crearea unui cont de utilizator (pentru vizualizarea obligațiilor fiscale la bugetul local).
Informații suplimentare despre vizualizarea și plata online a taxelor și impozitelor locale sunt disponibile pe www.primariadeva.ro sau pot fi solicitate, printr-un e-mail, pe adresa: informatica@primariadeva.ro.
Biroul de presă