Se lucrează intens pe șantierul lotului 2 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, sectorul dintre Margina și Holdea
Pe șantierul lotului 2 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, sectorul dintre Margina și Holdea, se înregistrează o mobilizare impresionantă, cu aproximativ 700 de muncitori și 300 de utilaje care lucrează zilnic pentru finalizarea proiectului. Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, lucrările avansează în ritm susținut la diverse structuri, inclusiv tuneluri, terasamente, poduri și pasaje.
Progrese notabile la tunelul T1
Unul dintre punctele focale ale șantierului este tunelul T1, unde s-au realizat deja 66 de metri de foraj pe partea stângă și 18 metri pe partea dreaptă. Aceste tuneluri, cunoscute și sub denumirea de „tunelurile pentru urși”, vor avea o lungime totală de 2,13 kilometri și vor include două galerii unidirecționale, fiecare cu o platformă de 11,25 metri lățime. Aceste structuri sunt proiectate pentru a permite traversarea în siguranță a faunei sălbatice, integrând astfel soluții ecologice în infrastructura rutieră.
Pentru realizarea acestor tuneluri, constructorii utilizează o combinație de tehnologii NATM (New Austrian Tunneling Method) și Cut&Cover, permițând lucrul simultan din mai multe puncte de intrare. Această abordare eficientizează procesul de construcție și contribuie la respectarea termenelor stabilite.
Finalizarea acestui tronson este esențială pentru completarea coridorului pan-european de transport, permițând circulația neîntreruptă pe autostradă de la Sibiu la Nădlac, la granița cu Ungaria. Acest lucru va contribui semnificativ la reducerea timpului de călătorie și la îmbunătățirea siguranței rutiere în vestul țării.
Conform estimărilor oficiale, lucrările la acest tronson ar trebui finalizate până în septembrie 2026, conform termenului contractual stabilit. Autoritățile și constructorii depun eforturi susținute pentru a respecta acest termen, având în vedere importanța strategică a proiectului pentru infrastructura națională.
Monika BACIU