Şcolile particulare au propus folosirea infrastructurii lor pentru anul şcolar următor

Vicepremierul Raluca Turcan afirmă că, în urma unor discuţii cu reprezentanţii şcolilor private, există intenţia de continuare a acordării finanţării per elev pentru instituţiile particulare autorizate până la sfârşitul anului şcolar. De asemenea, se încearcă găsirea unor modalităţi prin care ar putea fi organizate unele activităţi educaţionale, pe perioada vacanţei de vară, după 15 iunie. Şcolile particulare au propus folosirea infrastructurii lor pentru anul şcolar următor, pentru a se putea implementa măsurile de distanţare fizică a elevilor şi cele de igienă.

Raluca Turcan a afirmat, într-o postare pe Facebook, că joi a avut o nouă întâlnire cu reprezentanţi ai Asociaţiei Şcolilor Private, alături de premierul Ludovic Orban şi ministrul Educaţiei, Monica Anisie, pentru a găsi cele mai bune soluţii la situaţia dificilă în care se află instituţiile de învăţământ privat, ca urmare a crizei sanitare.

Turcan a spus că printre concluziile la care s-a ajuns în urma discuţiilor este aceea că există intenţia de continuare a acordării finanţării per elev pentru instituţiile particulare autorizate până la sfârşitul anului şcolar.

„Există un angajament de intenţie în ceea ce priveşte identificarea modalităţilor de deschidere a unor activităţi educaţionale pe perioada vacanţei de vară, după data de 15 iunie. Pentru şcolile particulare acreditate, se ia în calcul acordarea finanţării în avans, pentru perioada vacanţei elevilor”, a enumerat vicepremierul, menţionând că şcolile particulare doresc să fie parteneri ai MEC în procesul de transformare şi îmbunătăţire a educaţiei şi doresc să piloteze măsuri de reorganizare a activităţilor educaţionale, pentru pregătirea reînceperii cursurilor din anul şcolar următor;

De asemenea, şcolile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o deţin pentru anul şcolar următor, în vederea implementării distanţării fizice a elevilor în clasă şi a măsurilor de igienă recomandate de specialişti.

Potrivit datelor prezentate de Raluca Turcan, învăţământul particular preuniversitar din România este parte a sistemului naţional de educaţie şi reprezintă 1.140 de unităţi de învăţământ autorizate / acreditate: 404 acreditate, 736 de unităţi autorizate şi / sau cu niveluri, specializări acreditate (ARACIP). Din cei 114.396 de elevi care studiază în acest sistem, 92.216 sunt în unităţi acreditate (ARACIP). De asemenea, în sistemul privat sunt aproximativ 19.000 de cadre didactice şi aproximativ 7.000 de săli de clasă.

 

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *