Rezultatele testelor PISA arată că decalajul dintre cei mai vulnerabili elevi şi cei mai avantajaţi a crescut în ultimii ani
Rezultatele testelor PISA arată că, în România, au crescut, în ultimii ani, diferenţele dintre elevii care trăiesc în familii defavorizate din punct de vedere social şi economic şi elevii din familii cu o situaţie materială bună, arată o analiză a organizaţiei Salvaţi Copiii. Rezultatele recent făcute publice confirmă, de altfel, o situaţie asupra căreia Salvaţi Copiii a atras atenţia, şi anume aceea că şi „rezultatele elevilor români la Evaluarea Naţională reflectă disparităţile şi inegalităţile socioeconomice dintre regiunile de dezvoltare ale României”. Oficialii Salvaţi Copiii remarcă, de asemenea, „o stagnare în ceea ce priveşte capacitatea elevilor români de a înţelege un text şi de a putea aplica cunoştinţele de matematică şi alte ştiinţe”
Conform organizaţiei, 39,56% dintre absolvenţii şcolilor generale din şcolile situate în mediul rural din România au înregistrat medii sub 5, în timp ce 21,5% dintre elevii din mediul urban au atins performanţa de a obţine note mai mari de 9. În ceea ce priveşte nota 10, copiii din oraşe au fost de 14 ori mai mulţi decât cei care trăiesc în mediul rural.