Record! Pe tronsonul de cale ferată Ilva Mică-Rodna Veche, proaspăt inaugurat, se va circula ca în urmă cu 100 de ani
Asociaţia Pro Infrastructură susţine că redeschiderea cu fast de către Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc şi alte autorităţi locale şi centrale a tronsonului de cale ferata Ilva Mica – Rodna Veche, ”o linie feroviară în stare profundă de degradare, nereparată substanţial din epoca locomotivelor cu aburi”, este ”un eveniment absurd”. În plus, reprezentanţii asociaţiei cataloghează drept ”o cârpeală sinistră” lucrările care s-au făcut pe tronsonul respectiv înainte de redeschiderea traficului.
”Un sobor de oficialităţi, inclusiv Ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (ce face şeful de la drumuri la căi ferate?!) au «inaugurat» o linie feroviară în stare profundă de degradare, nereparată substanţial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circulă cu 30-35 km/h şi pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o sută de ani, în 49 de minute”, susţin reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, catalogând evenimentul drept ”absurd”. Aceştia consideră că, prin astfel de acţiuni, autorităţile, ”ne iau la mişto”.
”Poate îi spune domnului ministru cineva, spre edificare, că nu este acceptabil ca terasamentul unei căi ferate să fie năpădit de buruieni, că în secolul 21 semafoarele cu palete îşi au locul la muzeu şi, eventual, că în 1939 trenurile făceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a «inaugurat-o» 37 de minute. Şi poate îi mai spune cineva domnului ministru că operatorul anterior, Via Terra, a abandonat linia din lipsă de profitabilitate, probabil tocmai din cauza stării infernale a liniei”, mai spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Aceştia transmit un mesaj şi către CFR Infrastructura, compania care a anunţat că s-au înlocuit nouă sute din traversele de lemn de pe tronsonul respectiv.
”Compania se laudă cu nouă sute de traverse de lemn noi (adică aproximativ 3% din cele de pe întreaga linie). A înlocui 3% din traversele de lemn, în anul 2017, înseamnă cel mult o cârpeală sinistră, nu o lucrare decentă, demnă de o ţară modernă, membră UE”, susţin reprezentanţii asociaţiei.
Ministrul Răzvan Cuc a scris, marţi seară pe pagina sa de socializare, că a ”promis redeschiderea tronsonului de cale ferata Ilva Mica – Rodna Veche”.
”Am avut onoarea de a călători cu Săgeata Albastră, alături de Radu Moldovan – Preşedintele CJ Bistriţa, Ştefan Ioniţă – seful CNAIR şi mai mulţi parlamentari pentru a redeschide traficul feroviar în această zonă extraordinar de frumoasă. De asemenea, şi legătura feroviară Cluj-Napoca – Ilva Mică – Rodna Veche şi retur a fost, de astăzi, repornită. Oamenii de aici aveau nevoie de această cale ferată functională şi mă bucur că i-am putut ajuta. Proiectele în infrastructura de transport în Bistriţa Năsăud nu se vor opri aici!”, este mesajul postat de Răzvan Cuc.
Compania de stat CFR Călători a anunţat marţi că revine din 1 august pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche, din judeţul Bistriţa-Năsăud, după mai multe solicitări primite din partea călătorilor şi a autorităţilor locale.
”Distanţa Ilva Mică – Rodna Veche şi retur va fi parcursă în aproximativ 45 de minute de 6 trenuri Regio, tip Săgeata Albastră, 3 trenuri pe direcţia dus şi 3 trenuri pe retur. Trenurile vor opri în Anieş, Maieru, Cormaia, Sângeorz Băi şi Semnal Ilva Mică, graficul de circulaţie fiind realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor”, a transmis CFR.
Preţul unui bilet întreg, dus, clasa a 2-a, pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche va fi 4,4 lei, iar pentru elevi 2,2 lei. Pe ruta Cluj-Napoca – Sângeorz Băi, un bilet întreg clasa a 2-a, dus, va costa 18,3 lei, iar pentru elevi 9,15 lei. Un abonament lunar pentru ruta Ilva Mică – Rodna Veche costă 92,4 lei preţ întreg şi 46,2 lei pentru elevi.
news.ro