Programul Rabla clasic se lansează azi şi are cel mai mare buget
Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), a anunţat că marţi demarează programul Rabla Clasic, care anul acesta are cel mai mare buget din întreaga sa existență, 405 milioane de lei, precum şi cel mai mare număr de beneficiari din ultimii 15 ani, în jur de 60.000.
”Are cel mai mare buget de când există programul: 405 milioane de lei. Va avea cel mai mare număr de beneficiari din ultimii 15 ani: se estimează că în jur de 60.000. Valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei (1.350 de euro). Această primă poate să crească cu încă 1.000 de lei dacă maşina pe care o alege beneficiarul are pragul de emisii de 96 de g de CO2 per km”, a informat Ministerul Mediului.
”Începând de marţi, 17 martie 2020, de la ora 13:00, oricine doreşte să achiziţioneze o maşină puţin poluantă poate să se adreseze unuia dintre dealerii autorizați. Programul vine cu mai multe noutăți, una fiind o premieră absolută: posibilitatea de a achiziţiona motociclete”, precizează ministerul.
De asemenea, s-a introdus un eco-bonus nou în Rabla Clasic de anul acesta: valoarea lui este de 1.000 de lei, care se pot adăuga la cei 6.500 de lei, în cazul în care este aleasă o maşină cu sistem GPL sau GNC.
”Încercăm, chiar şi în aceste momente grele, să susţinem politicile de mediu, să vă sprijinim pe voi şi să ne respectăm promisiunile. Trebuie să fim atenţi în această perioadă şi să evităm cât se poate suprapunerea celor doi factori care ne pot afecta: coronavirus şi calitatea aerului. Dacă v-aţi uitat în ultimele zile pe starea aerului din România, poate aţi observat că aceasta a fost una foarte bună. Însă, am ajuns să atingem această stare doar pentru că izolarea ne-a făcut pe mulţi dintre noi să ne parcăm maşinile şi să rămânem acasă. Gândiţi-vă cum ar fi să avem aceleaşi date de aer într-o perioadă de activitate normală. Eu cred că se poate”, a declarat Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
În prezent, echipa de la AFM lucrează la modificarea procedurii, astfel încât prezența fizică a beneficiarului la sediul dealerului să nu mai fie necesară.
”Având în vedere condițiile speciale în care ne regăsim, le-am cerut colegilor mei de la AFM să analizeze posibilitatea de transmitere digitalizată a documentelor în cadrul programului. Sper ca în zilele care urmează să avem gata un sistem online şi să puteţi parcurge aproape toţi paşii de acasă”, a adăugat Costel Alexe.
De asemenea, s-a decis, inclusiv, creşterea eco-bonusului pentru maşinile hibride convenţional (cele care nu se încarcă la priză) de la 1.700 de lei la 2.500 de lei.
„Partea frumoasă a acestui program este că puteţi adăuga peste prima de casare două eco-bonusuri şi, astfel, suma decontată de noi din costul maşinii poate să depăşească 2.000 de euro. Dau şi un exemplu, ca să fie clar pentru toată lumea: dacă vreunul dintre voi alege să cumpere o maşină hibrid convenţional, cu un prag de emisii de 96 de g CO2 i se va putea deconta din costul maşinii peste 2.000 de euro”, spune ministrul Costel Alexe.
Ministerul Mediului mai anunţă că Rabla clasic vine anul acesta cu o noutate aşteptată, Rabla Moto.
”Cei care vor să-şi cumpere o motocicletă o pot face acum prin programul Administraţiei Fondului pentru Mediu. Şi în acest caz trebuie casat un autovehicul vechi, iar prima de casare este de 3.500 de lei”, informează instituţia.
Paşii pe care trebuie să îi urmeze un beneficiar al programului Rabla Clasic: Să obţină de la dealeri cererea de înscriere în program, aceasta având o valabilitate de până la 120 de zile; Apoi, în 30 de zile de la obţinerea cererii, beneficiarul trebuie să caseze autovehiculul vechi; După care, în cadrul celor 90 de zile care au mai rămas, cetăţenii trebuie să încheie formalităţile de achiziţie a maşinii.
news.ro