Programul naţional „Citeşte-mi 100 de poveşti!”, lansat online
Programul naţional „Citeşte-mi 100 de poveşti!”, care îşi propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădiniţe, cât şi în familie, a fost lansat online marţi.
Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Ministerul Culturii au semnat marţi, împreună cu Asociaţia OvidiuRo, un protocol de colaborare în vederea stimulării lecturii în grădiniţe şi familie. Programul este înscris sub egida Proiectului „România Educată”, derulat de Administraţia Prezidenţială.
Tot marţi a fost lansat online a programului naţional „Citeşte-mi 100 de poveşti!”. „Copiii vor putea participa la ateliere de lectură şi să îşi dezvolte atenţia, vocabularul, imaginaţia şi, mai ales motivaţia, pentru învăţare. Programul contribuie aşadar, în mod direct, la dezvoltarea literaţiei şi a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul de învăţare şi de alfabetizare funcţională, în special pentru copiii din familiile defavorizate şi izolate cultural”, a transmis Ministerul Culturii într-un comunicat.
„Obiectivul nostru este ca, în următorii cinci ani, toate grădiniţele publice din România să devină Grădiniţe Bibliotecă, adevărate insule de lectură şi cultură pentru copii. Pentru ca o grădiniţă să primească acest statut, directorul acesteia va dezvolta şi va implementa, alături de echipa sa de profesori de învăţământ preşcolar, un plan anual de lectură dedicat copiilor, cu sesiuni săptămânale de lectură, cu invitaţi care să le citească celor mici. OvidiuRo va oferi cadrelor didactice sesiuni de formare centrate pe literaţie, punând accent pe modalitatea de a le citi copiilor, de a le capta atenţia şi de a le stimula curiozitatea. Grădiniţele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită şi în format digital, iar copiii vor primi cărţi pentru acasă, pentru a încuraja lectura în familie”.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a transmis: „Înlăturăm barierele din calea educaţiei, ajutând preşcolarii să acceseze modalităţi moderne de educaţie, indiferent de mediul din care provin. Mulţi copii nu învaţă din cauza sărăciei, discriminării sau accesului redus la mijloace de învăţare. Aceşti copii părăsesc şcoala înainte de a dobândi abilităţile şi cunoştinţele de bază necesare pentru a prospera în societate. Astfel de proiecte îi vor apropia de şcoală şi vor da startul esenţial în viaţă”.
De cealaltă parte, ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a spus: „Suntem încântaţi că facem parte din astfel de proiecte care se adresează viitorului României. Educaţia timpurie este cheia unei societăţi educate, care îşi valorifică în mod corespunzător resursele. Fără cultură ne pierdem identitatea, valorile şi nu evoluăm cu adevărat vreodată. Viitorul se construieşte astăzi, plecând de la cea mai importantă resursă: copiii”.
Preşedinta asociaţiei OvidiuRo, Maria Gheorghiu, a precizat: „Experienţa îndelungată la firul ierbii, unde am implementat programe integrate pentru familiile vulnerabile şi o gamă variată de ateliere pentru copii, ne-a demonstrat în mod constant puterea educaţiei de a transforma vieţi şi comunităţi. Imaginaţi-vă grădiniţa, din orice loc din România, ca un portal spre universul cunoaşterii umane, cu insule de lectură şi cultură, cu spaţii luminoase şi confortabile, cu cele mai bune cărţi pentru copii, cu adulţi şi copii care descifrează împreună tainele cărţilor şi înţeleg lumea din jurul lor, de la teiul din curte până la cerul înstelat. Vrem să ne asigurăm că fiecare copil, în prima zi de şcoală, va cunoaşte cel puţin 100 de poveşti, având astfel premisele necesare învăţării citit-scrisului şi o fundaţie solidă pentru succesul în viaţă”.
news.ro