Modificări în procedura de acreditare şi licenţiere a serviciilor sociale
Guvernul a adoptat, joi, modificări la procedura de acreditare şi licenţiere a serviciilor sociale, fiind introdusă obligatoriu o evaluare în teren. De asemenea, furnizorii de servicii sociale au termen până la 31 decembrie 2024 să obţină autorizaţia de securitate la incendiu.
”Guvernul a adoptat Normele metodologice la Legea nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale urmare modificărilor şi completărilor aduse acesteia prin Legea nr. 100/2024 care reformează sistemul de asistenţă din România. Actul normativ adoptat de Executiv stabileşte că, în vederea licenţierii şi relicenţierii serviciilor sociale, furnizorii de servicii sociale au termen până la 31 decembrie 2024 să obţină autorizaţia de securitate la incendiu sau, după caz, documentul justificativ din care să reiasă faptul că spaţiul în care se asigură serviciul social nu se supune autorizării”, a transmis, joi, Ministerul Muncii, într-un comunicat de presă.
”Modificările şi completările aduse Normelor metodologice vizează creşterea eficienţei atât în ceea ce priveşte verificarea prealabilă a respectării standardelor minime, cât şi prestarea serviciilor sociale prin respectarea drepturilor fundamentale ale persoanelor la asistenţă socială, asistenţă medicală, locuire, viaţă demnă şi independentă şi participare la viaţa socială”, a mai transmis Ministerul Muncii.
În ultima perioadă, au fost descoperite numeroase centre sociale – pentru persoane bolnave, pentru copii sau pentru vârstnici – cu grave probleme, de la lipsa îngrijirii minime pentru beneficiari, până la agresarea acestora.
news.ro