Ministrul Mediului: Rabla Plus are cel mai mare buget de când există acest program
Ministrul Mediului, Costel Alexe, a anunţat marţi, noutăţile din programul “Rabla”, spunând că, prin bugetul alocat în acest an, 2500 de români îşi pot cumpăra o maşină full-electric şi 400 – hibride plug-in, precizând că obiectivul autorităţilor este să introducă în 2020 la fel de multe maşini hibride câte au fost introduse în ultimii patru ani. Ministrul a spus că a fost introdusă condiţia pentru a nu înstrăina maşina electrică cel puţin un an. El afirmă că prin Programul Rabla vor putea fi achiziţionate anul acesta şi motociclete.
Costel Alexe a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că a decis creşterea eco-bonusului pentru maşinile hibride convenţional.
“Am decis inclusiv creşterea eco-bonusului pentru maşinile hibride convenţional, cele care nu se încarcă la priză, de la 1070 de lei la 2500. Să vedem care ar putea fi suma maximă care ar putea fi decontată din costurile unei maşini prin rabla clasic. Suma poate atinge 2.000 de euro în cazul în care maşina nouă respectă regulile a două eco-bonusuri. De exemplu,dacă un român alege să cumpere o maşină hibrid convenţional i se va deconta din costul total al maşinii 2.000 de euro. Cu alte cuvinte, eco-bonusurile pot fi combinate între ele şi adăugată la prima de casare”, a afirmat ministrul.
El spune că programul “Rabla Plus” vine în acest an cu posibilitatea de a achiziţiona motociclete.
“Rabla clasic mai vine cu o noutate. Posibilitatea de achiziţiona prin program motociclete. Este pentru prima dată când face acest lucru şi sperăm că vom satisface dorinţa a foarte mulţi români. Şi în acest caz trebuie casat un vehicul vechi. Prima de casare pentru cumpărarea unei motociclete este de 3.500 de lei. De ce 3.500 de lei? Pentru că vrem să fie echitate între cumpărătorii de maşini şi cei de motociclete. Dacă la maşini decontăm în jur de 10 la sută din valoarea autovehiculului, am vrut să păstram aceeaşi proporţie şi la motociclete. Acestea fiind ceva mai ieftine decât autovehiculele”, a spus ministrul Mediului.
Costel Alexe că pentru “Rabla Plus” este cel mai mare buget de când există acest program.
“Rabla Plus – programul prin care stimulăm programul cu emisii zero sau aproape de zero. Şi aici sunt noutăţi. Anul acesta avem cel mai mare buget de când există acest program – 140 de milioane de lei, creştere de la 95 cât a fost în 2019. Este o creştere de 45 la sută faţă de anul trecut. Vrem cât mai multe maşini electrice în traficul urban din ţară. Deocamdată, maşinile electrice, aşa cum ştiţi şi dumneavoastră, reprezintă mai puţin de 1 la sută faţă de celelalte. Păstrăm neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice – 10.000 de euro pentru full electric şi circa 4.500 pentru maşinile hibride plug-in. Dar nu mai mult de 50 la sută din valoarea autovehiculului”, a explicat ministrului Mediul.
El a mai afirmat că în acest an doreşte introducerea a unui număr de maşini hibride şi electrice câte au fost în ultimii patru ani.
“Cu bugetul de anul acesta 2500 de români îşi pot cumpăra o maşină full-electric şi 400 de români, hibride plug-in. Practic, ne propunem un obiectiv foarte mare, să introducem într-un an, adică în 2020 la fel de multe maşini hibride şi electrice cât au fost introduse în ultimii patru ani, în aceşti patru ani de când avem în România rabla plus. Ce e nou la Rabla Plus? În primul rând, condiţia de a nu înstrăina maşina cel puţin un an. România acordă astăzi cea mai mare primă pentru autovehiculele electrice din Europa şi e normal să ne asigurăm că aceste maşini rămân în traficul din ţară. Această condiţie nu exista şi tare aş vrea să ştiu câte din cele 2500 de maşini în aceşti patru ani de program cumpărate prin Rabla Plus acum mai sunt în ţară. Pot fi achiziţionate motociclete cu propulsie electrică. Cei care îşi doresc un astfel de vehicul primesc 3.000 de lei, adică peste 600 de euro. Dacă aleg să-şi caseze un vehicul, poate ajunge să deconteze 2.000 de euro din preţul acestei motociclete cu propulsie electrică”, a explicat Costel Alexe.
news.ro