Ministerul de Interne a decis cine are competențe de salvare pe munte
Departamentul pentru Situații de Urgență a aprobat cea de-a doua ediție a ”Procedurii pentru managementul informațiilor în cursul misiunilor de salvare”, document aprobat de către Ministerul de Interne. Actul la care se face referire este elaborat în conformitate cu legislația în vigoare și are drept scop delimitarea clară a responsabilităților și atribuțiilor structurilor ce își desfășoară activitatea în zona montană.
Potrivit acestui document, în toate situaţiile în care sunt implicate persoane care prezintă afecţiuni medicale sau sunt în pericol iminent de accidentare, precum și cele cu persoane dispărute, despre care nu sunt informaţii certe privind starea sănătăţii, responsabilitatea pentru intervenţie şi soluţionare este a structurilor Salvamont. În funcţie de situaţie, salvamontiştii vor solicita sprijin pentru preluarea accidentatului de către serviciile SMURD, Ambulanță, elicoptere SMURD/IGAV sau pot solicita resurse de sprijin din partea Inspectoratelor Judeţene pentru Situaţii de Urgenta sau Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.
În cazurile în care sunt implicate persoane rătăcite şi fără afecţiuni medicale, Inspectoratele Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă, în funcţie de elementele evenimentului, vor decide modul în care acesta va fi soluţionat. În alte situaţii, în care sunt implicate persoane care nu prezintă afecţiuni medicale sau pericol iminent de accidentare și care nu se încadrează în niciuna dintre situaţiile de mai sus, cazurile vor fi soluţionate de Jandarmeria Montană.