Mașinile electrice sunt printre preferințele românilor
Aproape jumătate dintre europeni sunt convinşi că în următorii zece ani vor fi în circulaţie mai multe maşini electrice decât autovehicule echipate cu motoare convenţionale, relevă un studiu realizat de E.ON în opt ţări europene. Studiul mai arată că cei mai încrezători europeni sunt românii, 68% dintre ei anticipând că vehiculele electrice vor fi în topul preferinţelor de cumpărare în următorul deceniu.
”Cei care îşi imaginează că din acest punct de vedere cetăţenii germani sunt cei mai optimişti se înşală. De fapt, europenii care se dovedesc a fi cei mai încrezători sunt românii, 68% dintre cei chestionaţi anticipând că vehiculele electrice vor fi în topul preferinţelor de cumpărare în următorul deceniu”, arată studiul E.ON.
Spre comparaţie, proporţia germanilor care pariază pe o asemenea ascensiune a maşinilor electrice este de doar 36%, iar a suedezilor, de 33%.
Şi în alte privinţe opiniile europenilor diferă când vine vorba despre cum vor arăta lucrurile în următorii zece ani.
”De exemplu, 43% dintre germani prevăd că mai mult de jumătate din energia produsă în 2027 va proveni din surse regenerabile”, se precizează în studiu.
O opinie oarecum similară o au turcii (39%), suedezii (35%) şi britanicii (31%). De asemenea, 29% dintre români estimează că majoritatea energiei produse în ţară va fi regenerabilă. Mai puţin încrezători sunt cehii (18%) şi ungurii (17%).
De asemenea, roboţii care ajută în gospodărie vor deveni o prezenţă obişnuită peste zece ani, apreciază 35% dintre cetăţenii turci.
”Şi românii stau bine la acest capitol al previziunilor, 31% dintre ei văzând ca foarte probabilă prezenţa roboţilor în casele lor în acest orizont de timp”, spun autorii studiului.
În schimb, doar 18% dintre respondenţi din Marea Britanie, respectiv doar 17% dintre dintre participanţii la studiu din Ungaria îşi pot imagina cum, nu peste mult timp, roboţii le vor curăţa ferestrele, le vor găti sau le vor spăla rufele.
Aceste rezultate fac parte din sondajul „Living in Europe”, în cadrul căruia E.ON şi Kantar EMNID au chestionat aproximativ 8.000 de persoane în Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia şi Ungaria în decembrie 2016.
news.ro