Mai mult de jumătate dintre angajaţii din domeniul serviciilor au lucrat de acasă în perioada crizei
Mai bine de jumătate (58%) dintre angajaţii din domeniul serviciilor au lucrat de acasă în perioada crizei epidemiologice, potrivit unui sondaj realizat de Ipsos România în parteneriat cu BestJobs şi cu alte platforme de recrutare online din România, care prezintă profilul angajatului care a lucrat remote în timpul Covid-19: are sub 45 de ani, cel mult cinci ani de experienţă, lucrează în dimeniul serviciilor şi e îngrijorat privind perspectivele.
„Mai bine de jumătate (58%) dintre angajaţii din domeniul serviciilor au lucrat de acasă în perioada crizei epidemiologice”, potrivit unui sondaj realizat de Ipsos România în parteneriat cu BestJobs şi cu alte platforme de recrutare online din România.
Cei mai mulţi dintre angajaţii care au lucrat remote au, în general, până în 45 de ani, au studii superioare (57%), un nivel mediu de experienţă de lucru în domeniu, de 2 până la 5 ani (61%), şi muncesc mai ales în Bucureşti (65%).
„Jumătate dintre angajaţii care lucrează remote spun că au reuşit să găsească soluţii şi să se adapteze la noul regim de muncă pe cont propriu, fie pentru că aveau deja experienţa lucrului la distanţă dinainte de criza cauzată de pandemia cu noul tip de coronavirus, fie pentru că s-au inspirat de pe internet. Alţi 25% spun însă că au fost forţaţi de împrejurări să se descurce singuri, în lipsa unui sprijin din partea angajatorului”, se mai arată în sondaj.
Cei mai mulţi dintre ei lucrează în domenii asociate producţiei (34%) şi spun că erau deja nemulţumiţi de locul actual de muncă (39%), motiv pentru care îşi caută activ un nou job, fiind dispuşi chiar să schimbe domeniul (37%).
„Provocările privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu pe care le întâmpină angajaţii care lucrează remote diferă în funcţie de vârstă. Respondenţii de până în 34 de ani se plâng mai ales de izolare socială (47%), de dificultăţile în a-şi menţine programul de lucru obişnuit (42%) şi de faptul că sunt foarte uşor distraşi de alte activităţi (28%). În schimb, salariaţii cu vârsta de peste 35 de ani spun că au fost nevoiţi să înveţe noi deprinderi profesionale într-un timp extrem de scurt (20%) în care au trebuit să să facă faţă, în paralel, şi responsabilităţilor familiale (23%)”, precizează autorii sondajului.
Când vine vorba de starea emoţională a angajaţilor, cei mai mulţi dintre angajaţi spun că sunt îngrijoraţi cu privire la viitorul lor (46%), optimişti totuşi (40%), dar şi tensionaţi (31%), potrivit sondajului. Femeile (50%) sunt mai îngrijorate decât bărbaţii (37%), care se declară mai optimişti (45%).
Jumătate dintre respondenţi recunosc, însă, că situaţia actuală le creează emoţii şi sentimente contradictorii şi amestecate. Tinerii de până în 34 de ani, aflaţi în general la început de carieră, trec uşor de la impulsivitate, iritare, plictiseală şi tensiune la detaşare, scepticism, ambiţie şi sentimentul că se află într-o poziţie privilegiată comparativ cu alţii.
Angajaţii cu experienţă de muncă, trecuţi de 35 de ani, deşi experimentează stări de tensiune, se declară cu precădere pragmatici, dar şi privilegiaţi şi toleranţi.
Studiul Ipsos a fost desfăşurat în perioada 11-17 mai 2020 în rândul a 4.221 de români prezenţi pe cele mai importante platforme de recrutare din România, printre care şi BestJobs.
BestJobs este una dintre cele mai mari platforme de recrutare online din România, cu un număr de peste 2,5 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii şi peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în ţară, cât şi în străinătate.
news.ro