Lucrările la bucata lipsă din A1 depind de predarea proiectului tehnic

Lucrările la bucata lipsă din A1 depind de predarea proiectului tehnic. UMB va începe lucrările pentru lotul lipsă din Autostrada A 1 Lugoj-Deva în această toamnă, după ce predă proiectul tehnic, susține ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Cu două luni înainte de intrarea în toamnă, cel mai puternic constructor din România a făcut defrișări, dar nu pentru întreg traseul (mai trebuie scose din fondul forestier 18 hectare pe traseul de 2 km.) și are termen pentru predarea documentației luna aceasta (octombrie).

Sorin Grindeanu a dat vina pe urși pentru neputința Ministerului Transporturilor/CNAIR de a asigura legătura completă pe Autostradă între Sibiu (Boița) și Nădlac 2, a recunoscut că descărcarea în DN 68 A este o rușine, dar a lăudat și includerea secțiunii Holdea-Margina (lotul cu ecoducte pentru carnivore mari) în PNRR, decizie din 2021 (mandatul Cătălin Drulă).

,,Noi ne dăm jos de pe autostradă vreo 14 kilometri și urcăm din nou. Au fost zile în vară, mergând dinspre Timișoara către București când s-a stat peste o oră la giratoriul de la marginea. E o rușine. În 2017 eram prim ministru și era un ministru al transporturilor, cred că Răzvan Cuc. Mi-a spus că trebuie să construim pasaje pentru urși. Nu erau urși în zonă. Nu mai vreau să descopăr trecutul. Am preluat mandatul la sfârșitul anului 2021 și este foarte bine că am găsit acest proiect trecut în PNRR. Am semnat contractul, în această toamnă se termină faza de proiectare și eu cred…nu cred…sunt convins de acest lucru se trece la faza de execuție…e o rușine. Greu poți să accepți că din 2017 e așa… sunt 6 ani în care nu s-a făcut nimic. În această toamnă se intră la faza de execuție. Sunt optimist că se termină pe finanțare din PNRR”, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor la Digi 24.

De la momentul emiterii Ordinului pentru începerea lucrărilor, UMB și asociatul din Bosnia Herțegovina au 34 de luni pentru execuția lucrărilor, cea mai dificilă etapă fiind tunelurile de 2 kilometri. Este un calendar cel puțin la limită pentru contractul din PNRR în condițiile în care constructorul român are aproape 500 de kilometri de Autostrăzi și Drumuri Expres în execuție, iar pe unele loturi deja lucrările nu avansează cu motoarele turate.

 

Monika BACIU

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *