Cum se prezintă lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva

Reprezentanții Pro Infrastructura au filmat, din avion, lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Din imagini se vede că lucrarea este finalizată în proporție de 85%, dar și faptul că încă există întârzieri pe anumite porțiuni.

“Pe cea mai mare parte a tronsonului execuția este în curs de finalizare, avansul fizic total fiind de aproximativ 85%. Sunt câteva puncte întârziate (terasamentele de la nodurile Ilia și Grind, defectele tehnice de lângă podul peste Mureș, spațiile de servicii de la Ohaba, zona ecoductelor și descărcarea de la Holdea) unde constructorul este mobilizat și desfășoară activitățile necesare. Volumul de muncă în aceste zone este nesemnificativ, cu excepția nodului Holdea. Estimăm că până la finalul acestui an lucrările esențiale pot fi gata, semnul de întrebare fiind capătul de la Holdea, arată cei de la Pro Infrastructura.

La fel ca oficialii de la Ministerul Transporturilor, și cei de la Pro Infrastructura susțin că mobilizarea muncitorilor pe șantierul autostrăzii ar putea fi îmbunătățită.

Reprezentanții Pro Infrastructura sunt de părere că oficialii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere refuză să plătească lucrările suplimentare solicitate de constructor.

“Fără asumarea de către CNAIR a acestor costuri, lotul de autostradă va reprezenta un nou muzeu deoarece nu va fi conectat la DN68A. Facem apel pentru o licărire de competență și profesionalism în cadrul conducerii CNAIR, astfel încât nodul rutier de la Holdea să fie adiționat contractului aflat în execuție. Doar în acest mod există o șansă (și așa extrem de mică) să circulăm pe cei 21 de km de autostradă la finalul anului 2018, mai arată cei de la Pro Infrastructura.

Săptămâna trecută, șantierul a fost vizitat și de ambasadorul Spaniei.

 

Monika BACIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *