Iohannis: Investitorii străini nu trebuie priviţi cu adversitate
Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, joi, la Piteşti, la o dezbatere privind industria auto, că autorităţile guvernamentale trebuie să înţeleagă – odată pentru totdeauna – că investitorii străini nu trebuie priviţi cu adversitate şi că, dimpotrivă, Executivul ar trebui să facă toate eforturile pentru a aduce în România noi firme străine, cât mai performante.
Preşedintele a menţionat că, în economia contemporană, industria auto este vârful de lance al competitivităţii industriale, care stimulează dezvoltarea pe orizontală pentru foarte multe întreprinderi mici şi mijlocii. El a spus că cifra de afaceri a sectorului industriei auto a crescut de 3 ori în ultimii 10 ani, până la circa 23 de miliarde de euro în prezent, iar România se află în primii 10 producători auto din Uniunea Europeană, cu peste 350.000 de autoturisme produse la sfârşitul anului trecut.
”De asemenea, premisele pentru 2018 în planul producţiei de autoturisme sunt cât se poate de promiţătoare. Per total, industria auto generează peste un sfert din exporturile României, acesta fiind şi cel mai solid indiciu al competitivităţii sale. Vorbim, aşadar, despre modele de creştere economică sănătoasă, care se bazează în principal pe investiţii şi pe exporturi, nu doar pe vâltoarea conjuncturală a consumului. Companiile pe care dumneavoastră le reprezentaţi sunt piloni autentici ai economiei româneşti, prin cele peste 200.000 de locuri de muncă din sector, prin impozitele plătite la bugetele publice şi oportunităţile de afaceri generate în plan local şi în plan regional. Exemplele de succes – Dacia la Mioveni, Ford la Craiova, Continental, la Timişoara şi Iaşi, dar şi mulţi alţii, demonstrează că investiţiile străine aduc beneficii pe termen lung, pentru întreaga societate. În acest sens, autorităţile guvernamentale trebuie să înţeleagă – odată pentru totdeauna – că investitorii străini nu trebuie priviţi cu adversitate, dimpotrivă, Executivul ar trebui să facă toate eforturile pentru a aduce în România noi firme străine, cât mai performante, în special în sectoarele în care dispunem de avantaje competitive remarcabile şi avem suficiente sectoare de acest tip”, a subliniat şeful statului.
Klaus Iohannis a precizat însă că, pentru a putea fructifica în mod eficient oportunităţile tehnologice şi de inovare ale industriilor viitorului, înainte de toate trebuie oferite soluţii credibile, cu efecte imediate, la problemele standard ale dezvoltării, cum ar fi cele care privesc rolul infrastructurii de transport.
”Ar fi mai simplu şi cu certitudine mai bine, în opinia mea, să construim autostrăzile de care avem nevoie în cât mai puţini ani, nu în decenii, aşa cum, din păcate, se prefigurează potrivit ritmului de melc de până acum. Eu sunt pe deplin convins că dezvoltarea infrastructurii este cea mai sigură cale de a întări unitatea şi convergenţa dintre regiunile României, pe lângă faptul că ar reprezenta un extrem de important avantaj pentru România. Însă, în programele guvernamentale, infrastructura, de cele mai multe ori, a fost o prioritate doar la nivel declarativ. Şi nu vorbesc doar de ultimii guvernanţi”, a precizat Iohannis.
El a spus că infrastructura nu este un slogan care sună bine doar când aduce capital electoral, dezvoltarea infrastructurii fiind chiar cheia prosperităţii, iar lipsa de autostrăzi este reclamată deopotrivă de mediul economic, dar, pe bună dreptate, şi de cetăţeni.
”Românii îşi doresc un trai mai bun şi recurg la proteste – până acum greu de imaginat – pentru a atrage atenţia asupra acestor probleme acute. În afară de hărţi colorate şi planuri frumoase, lumea se uită şi la rezultate, iar cei 15 km de autostradă daţi în folosinţă în ultimul an şi jumătate înseamnă ridicol de puţin, dovada lipsei de capacitate şi de mobilizare în jurul unui obiectiv naţional esenţial”, a declarat preşedintele.
Klaus Iohannis a subliniat că, de aceea, îşi doreşte să vadă oameni mai responsabili în funcţiile executive, care să gândească, dincolo de interesul de partid, în interesul României.
”Un alt exemplu, România trebuie să aibă o strategie coerentă şi eficientă în domeniul protecţiei mediului, un domeniu care ne este drag tuturor. Desfiinţarea intempestivă a timbrului de mediu, fără să existe soluţii alternative bine gândite, a făcut ca 60% din sutele de mii de autoturisme înmatriculate anul trecut în România să aibă peste 10 ani vechime, cu implicaţii negative clare asupra mediului. Iată că o politică orientată pe termen scurt poate aduce prejudicii pe termen lung, şi nu doar celor direct implicaţi”, a mai arătat şeful statului.
news.ro