Întârzieri considerabile ale lucrărilor pe coridorul feroviar Rin-Dunăre
Proiectul Coridorului Feroviar Rin-Dunăre între Simeria și Kilometrul 614 se apropie încet, dar sigur, de finalizare, deși cu o întârziere considerabilă. Lotul dintre Simeria și Gurasada, ce include lucrări de modernizare executate de FCC și implementarea sistemelor de electrificare și semnalizare de către Siemens, marchează un pas important în acest efort de infrastructură crucial.
Principalul obstacol al proiectului a fost descărcarea arheologică de la Micia, care a blocat implementarea unei noi linii feroviare pe o porțiune extinsă. Soluționarea acestei probleme a necesitat ajustări majore ale proiectului, inclusiv reproiectarea unor elemente cheie, precum un pod în construcție la situl arheologic Micia.
Deși progresele au fost notabile, au existat și alte provocări pe parcurs, cum ar fi problemele semnalate la clădirea gării Deva, care ar putea afecta recepția finală a lucrărilor. Cu toate acestea, se estimează că secțiunea va permite o viteză de circulație de aproximativ 120 km/h, cu excepția unor porțiuni limitate.
Un alt punct de interes este demontarea podețului existent la Brănișca, odată cu deschiderea secțiunii care include trei noi poduri, programată probabil pentru anul 2025.
Cu toate eforturile și obstacolele întâlnite, Asociația Pro Infrastructura estimează că finalizarea completă a acestui tronson va avea loc în intervalul 2025-2026, reflectând o întârziere semnificativă față de calendarul inițial. Așteptările sunt că, odată finalizat, acest segment va aduce beneficii semnificative pentru transportul feroviar în regiune.
Monika BACIU