Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10%
Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10% în trimestrul I 2021 faţă de trimestrul I 2020, la 125.042 unităţi, din care 21.975 sunt vehicule noi, a anunţat miercuri Institutul Naţional de Statistcă (INS).
Înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut în primele trei luni cu 11,8% comparativ cu trimestrul I din anul anterior, la 30.458 unităţi, din care 10.475 sunt vehicule noi.
„Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10% în trimestrul I 2021 faţă de trimestrul I 2020. În aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 11,8% comparativ cu trimestrul I din anul anterior. În trimestrul I 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 83%”, arată datele INS.
În trimestrul I 2021 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣtere la categoria mopede ṣi motociclete cu 6% ṣi scăderi la categoriile autobuze ṣi microbuze cu 17,2% ṣi autoturisme cu 10,3%. În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor a fost înregistrată creṣtere la categoria mopede ṣi motociclete cu 18,6% ṣi scăderi la categoriile autoturisme cu 25,8% ṣi autobuze ṣi microbuze cu 6,5%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoriile remorci ṣi semiremorci cu 42,4% ṣi autotractoare cu 17,2% ṣi scădere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 1,6%.
Faţă de trimestrul IV 2020, în trimestrul I 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 17,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor şi creṣtere cu 0,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului I 2021, în proporţie de 55,5%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 12,5%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuzecele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 31,2% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,7%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 32,6%, în timpce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,1% au fost clasificate în norma Non-Euro.
news.ro