Începând de astăzi șoferii pot obține online istoricul sancțiunilor rutiere. Ce trebuie să facă solicitantul

Ministerul Afacerilor Interne anunţă că a operaţionalizat, începând de joi, în cadrul platformei hub.mai.gov.ro, secţiunea dedicată obţinerii online a istoricului sancţiunilor rutiere. Pentru a obţine acest document online, solicitantul trebuie să aibă sau să îşi creeze un cont pe portalul hub.mai.gov.ro sau pe ghiseul.ro. Cei care optează pentru un cont direct pe platforma hub.mai.gov.ro trebuie să se deplaseze o singură dată la o unitate de poliţie pentru confirmarea identităţii. Documentele astfel generate sunt valabile doar în format electronic. Pentru formatul fizic, printat, solicitantul trebuie să se deplaseze la serviciile rutiere din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene sau la Brigada de Poliţie Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.

„Ministerul Afacerilor Interne a operaţionalizat, începând de joi, 18 mai 2023, în cadrul platformei hub.mai.gov.ro secţiunea dedicată obţinerii on-line a istoricului sancţiunilor rutiere. Pentru a obţine acest document online, solicitantul trebuie să aibă sau să îşi creeze un cont pe portalul hub.mai.gov.ro sau pe ghiseul.ro”, anunţă instituţia.

În cazul în care persoana optează pentru un cont direct pe platforma hub.mai.gov.ro, este necesar să se deplaseze o singură dată la o unitate de poliţie pentru confirmarea identităţii.

În cazul folosirii unui cont de pe platforma ghiseul.ro nu mai este necesară deplasarea la o unitate de poliţie, identitatea persoanei fiind confirmată prin datele existente pe portalul respectiv.

Următorul pas, după autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro folosind un cont validat, este selectarea butonului „istoricul sancţiunilor rutiere”.

 

În continuare, solicitantul introduce datele cerute de platformă, precum motivul pentru care solicită eliberarea şi perioada pentru care doreşte să-i fie comunicat cazierul rutier.

Obţinerea istoricului sancţiunilor rutiere este gratuită, iar documentul astfel generat este valabil doar în format electronic.

În cazul în care cazierul rutier este necesar în format fizic, printat, solicitantul trebuie să se deplaseze la serviciile rutiere din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene sau la Brigada de Poliţie Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.

MAI reaminteşte faptul că prin intermediul portalului hub.mai.gov.ro poate fi eliberat şi certificatul de cazier judiciar, pot fi făcute programări pentru eliberarea paşapoartelor şi pot fi solicitate avize de la Direcţia Generală Logistică a Ministerului Afacerilor Interne pentru urbanism, amenajare a teritoriului, dar şi autorizaţii de construcţie ori desfiinţare a construcţiilor.

De la operaţionalizarea secţiunii pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, în data de 1 februarie 2023 şi până astăzi, 18 mai, au fost create aproximativ 130.000 de conturi de utilizator şi au fost emise 115.000 de certificate de cazier judiciar.

De asemenea, de la operaţionalizarea serviciului de programare pentru obţinerea paşaportului şi până în prezent, prin intermediului HUB-ului, s-au programat peste 320.400 de persoane.

Din luna februarie şi până în prezent, platforma hub.mai.gov.ro a înregistrat peste un milion de accesări.

HUB-ul de servicii al MAI este în continuă dezvoltare, în viitor cetăţenii urmând să aibă acces şi la alte servicii digitale furnizate de MAI, precizează instituţia.

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *