Guvernul a adoptat un pachet de investiţii strategice care implică trei autostrăzi

Guvernul a adoptat joi un pachet de investiţii strategice realizate prin parteneriat public-privat, urmând să fie realizate, în acest fel, trei autostrăzi. Măsura vine după ce preşedintele Klaus Iohannis a criticat ritmul lent al construirii de autostrăzi, precum şi faptul că proiectele referitoare la cele trei spitale regionale nu avansează.

„Pe ordinea suplimentară, a fost adoptată aprobarea primei liste a proiectelor strategice de investiţii ce urmează să fie derulate în parteneriat public-privat. Pentru această primă listă vorbim despre construcţia unor autostrăzi, operarea reţelei de spitale CFR şi complexul medical Carol Davila, campus medical cu 3.000 de paturi şi 37 de săli de operaţii”, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Nelu Barbu, după şedinţa de Guvern.

Premierul Viorica Dăncilă a spus la începutul şedinţei Executivului că în acest prim pachet de investiţii sunt cuprinse Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov, Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Autostrada Bucureşti – Craiova – Lugoj, de la Craiova şi ramificaţie spre Calafat.

În acelaşi pachet de investiţii este inclus şi un complex medical Carol Davila, care va fi construit în nordul Capitalei, lângă aeroport, şi care va avea 300 de hectare.

„Avem apoi oraşul medical universitar Complex Carol Davila, care se va construi în zona de nord a Capitalei, lângă aeroportul Henri Coandă. Complexul se va întinde pe o suprafaţă de 300 de hectare şi va cuprinde Spitalul Republican, Facultatea de Medicină, campus universitar şi medical Institut de Cercetare Medical şi zonă comercială şi de agrement. Tot prin parteneriat public-privat avem şi operarea de servicii pentru cele 15 spitale din reţeaua CFR. Studiile de fundamentare necesare se vor finaliza în maxim trei luni începând de astăzi”, a mai spus Dăncilă.

Premierul a adăugat că România a primit zilele trecute peste 288 de milioane de euro, reprezentând rambursarea plăţilor aferente fondului european agricol pentru dezvoltare rurală. „Această sumă se adaugă la suma de 1,85 de miliarde de euro primită până în prezent pentru agricultură”, a mai precizat premierul.

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, joi, la Piteşti, la o dezbatere despre industria auto, că, dacă adunăm câţi kilometri de autostradă au promis guvernanţii din ultimii 20 de ani, ”am avea autostrăzi cât China”. El a deplâns şi ceea ce a numit ”euroofuscare”, adică faptul că guvernanţii, în loc să corecteze când li se atrage atenţia asupra unor lucruri, ies la televizor şi inventează scuze.

Preşedintele Iohannis a precizat că, din păcate, planurile pentru infrastructură se găsesc pe hârtie, frumos colorate.

Klaus Iohannis a arătat că, dacă de la Craiova sunt transportate automobile în Europa, durata medie de transport până la Curtici este de 24 de ore, iar de acolo până în Europa de Vest este de 12 ore. El a spus că tronsonul Cluj-Curtici, proiect prevăzut pentru fondurile europene, dar că CFR spune că ”speră” să înceapă execuţia abia în 2022, în condiţiile în care ciclul de finanţare se încheie în 2020.

”Alt proiect important – Autostrada Moldova, cu toţii ne-o dorim (…) Există un proiect pe fonduri europene autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, care acum e deja amânat cu 4 ani. De ce oare? Pe de altă parte, acolo unde se lucrează de multe ori anapoda”, a subliniat Klaus Iohannis, dând ca exemplu tronsonul de autostradă Deva-Lugoj, care trenează pentru că s-a început proiectul fără acordul de mediu complet.

”În mod normal, de aici guvernanţii ar fi trebuit să înveţe ceva, dar, surpriză, nu. Tronsonul 1 Piteşti – Cutrea de Argeş şi tronsonul 5 au intrat în procedură de licitaţie, ce credeţi? Fără acord de mediu. Acum, sigur, speranţa este să nu fie probleme şi să fie luat acordul pe parcurs. Dar dacă păţim ca pe Deva-Lugoj şi stăm cinci ani ca să rezolvăm probleme care ar fi putut si uşor evitate dacă s-ar fi făcut respectivul studiu în timp util”, a mai declarat preşedintele.

Preşedintele a precizat că îl deranjează foarte mult faptul că, deşi România are nevoie de spitale noi şi încă din 2015 a fost garantată şi asigurată finanţarea pentru 3 spitale regionale, nu se avansează deloc cu aceste proiecte.

 

news.ro

viewscnt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *