Guvernul a aprobat exproprierile suplimentare pentru tronsonul lipsă din Autostrada Lugoj – Deva

Guvernul României a dat recent undă verde pentru exproprierea suplimentară de terenuri necesare pentru finalizarea tronsonului de aproape 10 km între Margina și Holdea, parte din Autostrada Vestului. Proiectul, cunoscut pentru includerea a două „tuneluri pentru urși”, a intrat într-o nouă fază de dezvoltare, odată cu aprobarea exproprierilor pe teritoriile comunelor Margina (județul Timiș) și Lăpugiu de Jos (județul Hunedoara).

Exproprierile vizează aproximativ 193.000 mp de teren, ce vor fi ocupate pentru construcția drumului, inclusiv 26 de hectare de terenuri private, pentru care vor fi acordate despăgubiri în valoare de 3,62 milioane lei (aproximativ 724.000 euro). Acestea vor acoperi 265 de mici proprietăți, esențiale pentru continuarea lucrărilor. În plus, se va ocupa o suprafață de 59.736 mp, reprezentând 43 de imobile aflate în proprietatea publică a statului, și 4.957 mp din domeniul public al unităților administrativ-teritoriale.

Proiectul de infrastructură a fost preluat de firma omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care lucrează în ritm susținut pe șantier. Recent, muncitorii au început instalarea stației de betoane în zona Holdea, iar lucrările pentru viitoarele tuneluri pentru urși sunt în plină desfășurare, cu specialiști bosnieci ce lucrează deja la amenajarea platformelor de acces.

În prezent, lucrările au atins o realizare de aproape 10%, iar oficialii Ministerului Transporturilor sunt optimiști în privința termenului de finalizare, prevăzut pentru 2026. Ministrul Sorin Grindeanu a declarat, în timpul unei vizite pe șantier, că tronsonul ar putea fi gata chiar înainte de termenul stabilit prin contract.

Cei 9,13 km de autostradă vor conecta în sfârșit două mari regiuni ale țării și vor contribui la descongestionarea drumului național DN68A, extrem de aglomerat și folosit zilnic de șoferi de autoturisme și camioane. Cu finalizarea acestui tronson, se va putea circula neîntrerupt pe autostrada ce leagă Nădlac de Sibiu, oferind un flux mai rapid și mai sigur pentru traficul din vestul țării.

Proiectul beneficiază de finanțare europeană și este esențial pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona de vest a României.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *