Ecologiștii se opun cu vehemență realizării drumului spre Herculane
Ecologiștii se opun cu vehemență realizării drumului spre Herculane. Activiștii de mediu au și organizat un protest în acest sens, susținând că „standardele UNESCO nu permit niciun fel de deranj al naturii“, în contextul în care din această lună ar trebui să înceapă lucrările de defrișare.
Este vorba despre 28,59 hectare de păduri care urmează să fie tăiate, din două arii protejate de interes european, Parcul Naţional Domogled-Valea Cernei, 15 kilometri din zona tampon a sitului UNESCO Ciucelevele Cernei, şi 1 kilometru din zona centrală a aceluiaşi sit.
”Guvernul a alocat banii. Licitaţia s-a încheiat. Ministrul Transporturilor a anunţat săptămâna trecută că în august vor veni buldozerele şi drujbele. Aceste stânci vor fi dinamitate, iar pădurile defrişate. Este o pădure cu multiplă şi maximă protecţie a întregii umanităţi, dar Guvernul României nici măcar nu a schiţat vreo îngrijorare pentru natură, deşi legislaţia europeană, naţională şi standardele UNESCO nu permit niciun fel de deranj al naturii din această zonă”, a spus Gabriel Păun, preşedintele Agent Green.
Ecologiştii au organizat luna trecută şi o manifestare de protest, chiar în Parcul Naţional Domogled-Valea Cernei, unde 30 de activişti şi alpinişti din Romania, Germania, Danemarca, Austria si Portugalia au instalat bannere imense prin care îşi exprimau nemulţumire faţă de distrugerea pădurii.
“Situl transnaţional UNESCO pentru făgetele multiseculare din Carpaţi şi alte regiuni din Europa însumează 92.023 hectare în 12 ţări din care 23.981 hectare în România. Siturile UNESCO reprezintă elita ariilor naturale protejate din întreaga lume. În iulie 2019, la cea de a 43-a reuniune UNESCO desfăşurată la Baku, România a fost aspru criticată pentru exploatările forestiere din zonele tampon ale componentelor cu făgete primare. DN 66A planificat prin zona tampon şi centrală va afecta situl transnaţional. Dacă România nu va renunţa la acest proiect atunci toate componentele din Germania, Austria, Albania, Belgia, Bulgaria, Croaţia, Italia, Slovacia, Slovenia, Spania şi Ucraina vor fi descalificate. România riscă un scandal diplomatic de proporţi”, a adăugat Păun.
Valoarea estimată a contractului pentru construcţia drumului este de 243.072.327 lei fără T.V.A. Durata contractului este de 36 luni, din care 8 luni perioada de proiectare (include Proiectul pentru Autorizaţia de construire) şi 28 luni perioada de execuţie lucrări.
Construcția drumului național a început în anul 1999, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. În anul 2010 ar fi trebuit finalizate lucrările, dar proiectul a fost suspendat din cauza contestațiilor depuse de organizațiile ecologiste. Câțiva ani mai târziu, proiectul a obținut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare.
Colaborator
Ecologistii ? Acesta e Drum National . Sa te opui asfaltarii unui drum national si implicit dezvoltarii Vaii Jiuli inseamna sa fi prost sau platit ! 🙁 20 km sunt asfaltati mai trebuie asfaltati 18 si cam atat , si zona devine de interes turistic , cu potential de dezvoltare !