Destinaţii vizionare, prima conferinţă-eveniment de management şi marketing de destinaţie din România
În 2021, contribuţia turismului la PIB-ul României a fost de doar 3,1%, jumătate faţă de media globală şi faţă de procentul raportat de România în 2019 (6,8%), înainte de pandemie, conform celor mai recente date ale World Travel & Tourism Council; în 2019, în cea mai favorabilă perioadă, media globală se situa la 10,3% din PIB-ul naţiunilor; Profesionalizarea competenţelor de management şi marketing al destinaţiilor la nivelul administraţiilor locale reprezintă un factor important pentru creşterea turismului şi a contribuţiei acestuia la dezvoltarea comunităţilor locale.
Prima conferinţă-eveniment de management şi marketing de destinaţie din România va avea loc pe 8-9 decembrie 2022, la Braşov şi va aduce în faţa publicului experţi locali şi internaţionali în marketing, management turistic şi comunicare, într-un mix de teorie si experienţă practică. Destinaţii Vizionare se adresează liderilor comunităţilor locale, actualilor sau viitorilor manageri şi specialişti în management şi branding de destinaţie, cu scopul de a-i ajuta să îşi dezvolte abilităţile profesionale prin acces la practicieni de top din România şi din străinătate.
Invitatul special al conferinţei este reputatul Robert Govers, Preşedintele International Place Branding Association şi autor al cărţii “Imaginative Communities: admired cities”. Govers este şi co-autor al Indexului Tarilor Bune (good Country Index), un reper în analiza impactului global al ţărilor şi consultant pentru strategii de marketing turistic pentru Dubai, Africa de Sud, Olanda şi multe oraşe din Europa. Acesta va vorbi despre ce înseamnă şi cum se construieşte un brand de destinaţie solid şi admirat, cu implicarea comunităţii şi o ambiţie pe termen-lung definită împreună cu aceasta.
Organizatorii evenimentului, Institutul pentru Orase Vizionare, organizaţie de educaţie si consultanţă în place branding si placemaking, şi Destinatia Anului, cea mai importantă competiţie de promovare a turismului intern, îşi propun să abordeze teme vitale pentru pentru turismul românesc, cum ar fi construcţia unor branduri puternice şi sustenabile local şi internaţional, bune practici, finanţare şi management în domeniul OMD-urilor, precum şi marketingul strategic pentru destinaţii şi comunicarea acestora.
“O comparaţie cu ţările din jur ne arată că România este mult sub potenţialul său turistic. Cu excepţia Serbiei şi a Poloniei, toate ţările din regiunea Europei Centrale şi de Sud-Est valorifică turismul mai mult decât noi. Dacă vom reuşi să ne coagulăm eforturile în jurul dezvoltării unor destinatii competitive internaţional, România are capacitatea de a tripla ponderea turismului în PIB în maxim zece ani. Potenţial avem din plin, doar mai trebuie să învăţăm să colaborăm.”, declară Felix Tătaru, Preşedinte Institutul pentru Oraşe Vizionare.
Evenimentul va debuta cu Masterclass-ul de marketing de destinatie, susţinut de Cezar Dumitru, specialist marketing & comunicare şi travel blogger la Imperatortravel.ro. Sesiunea îşi propune să aşeze informaţiile despre management şi marketing în contextul construirii unor branduri turistice de succes şi va include studii de caz faimoase.
Subiectul Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor va fi discutat prin exemple de bune practici din organizaţii româneşti şi din străinătate, în moderarea lui Andrei Blumer, Preşedinte al Asociaţiei de Ecoturism din România şi membru al Consiliului de Brand Turistic Naţional al României. Reprezentanţi ai oraşelor Brezoi, Iaşi şi Braşov vor vorbi despre ce înseamnă să coagulezi comunitatea şi să concurezi pentru Destinaţia Anului în România.
”Pentru a debloca potenţialul financiar al destinaţiilor turistice din România şi pentru a creşte contribuţia veniturilor din turism la dezvoltarea comunităţilor locale, exista o nevoie din ce în ce mai mare de profesionalizare, de dezvoltarea unor competenţe şi know-how profesionale în domeniul managementului şi marketingului. Toată bogăţia ţării, frumuseţile naturale, locurile cu încărcătură istorică, oraşele moderne, atracţiile pentru întreaga familie, oferta culinară bogată sunt premise excelente pentru succes, atunci când li se adaugă know-how-ul potrivit.”, a spus Mihai Bârsan, Marketing Advisor şi dezvoltator al competiţiei Destinaţia Anului.
Conferinţa are loc în parteneriat cu Alianţa pentru Turism.
Mai multe detalii despre conferinţă puteţi găsi pe www.destinatiivizionare.ro.
Despre Institutul pentru Orase Vizionare
Misiunea Institutului pentru Orase Vizionare (IOV) este de crea branduri de oraş puternice, bazate pe o legatură strategică între realităţile curente ale localităţii, potenţialul neexplorat, identitatea locuitorilor şi viziunea pe termen lung. Institutul foloseşte instrumente specifice domeniilor de Place Branding, Marketing Strategic şi Placemaking pentru a dezvolta identitatea competitivă vizionară a oraşelor şi regiunilor.
Despre Destinaţia Anului
Destinatia Anului sustine comunitatile locale în efortul de afirmare a unor branduri turistice puternice în spaţiul românesc şi îşi propune să aducă un flux constant de inspiraţie pentru ce poţi vedea şi experimenta ca turist în Romania. În 2022, Destinaţia Anului este cea mai importantă competiţie de promovare a turismului intern prin popularizarea destinaţiilor turistice ale României în mediul online, în emisiuni TV, prin implicarea directă a românilor pe www.destinatiaanului.ro, şi prin colaborarea cu bloggeri şi influenceri de turism.
news.ro