DAS Deva: A crescut numărul cererilor privind acordarea alocației de stat pentru copii

Numărul cererilor privind stabilirea alocației de stat pentru copii a crescut cu 50%, anul trecut, față de anul 2020 și cu 16% comparativ cu anul 2021.

Concret, în anul 2022, la Direcția de Asistență Socială Deva au fost înregistrate 473 de dosare privind acordarea alocației de stat pentru copii, reglementată de Legea nr. 61/1993, republicată – ceea ce înseamnă un plus de aproape 160 de dosare față de situația înregistrată în anul 2020.

De la începutul anului 2023, au fost depuse 37 de solicitări.

Stabilirea dreptului la alocație de stat pentru copii se face pe baza cererii și a documentelor din care rezultă îndeplinirea condițiilor de acordare a acestui drept. Lista actelor necesare pentru întocmirea dosarului poate fi consultată pe www.primariadeva.ro, Secțiunea Direcția de Asistență Socială.

În cazul persoanelor care au domiciliul sau reședința în municipiul Deva, dosarele se depun și se înregistrează la Direcția de Asistență Socială Deva – Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1), care le verifică și le transmite Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Hunedoara, în vederea stabilirii sau, după caz, respingerii dreptului.

Plata alocației de stat pentru copii se efectuează de către AJPIS Hunedoara (cu sediul în municipiul Deva, Piața Unirii, nr. 2, telefon 0254.215.521).

Potrivit unui comunicat al instituției, alocația de stat aferentă lunii ianuarie 2023 intră, astăzi, în conturile beneficiarilor.

Cine poate BENEFICIA de alocație de stat pentru copii:

– toți copiii, cetățeni români, în vârstă de până la 18 ani

– tinerii care au împlinit 18 ani și urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, până la terminarea acestora

– copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie, rezidenți în România, dacă locuiesc împreună cu părinții

INFORMAȚII SUPLIMENTARE cu privire la alocația de stat pentru copii se pot obține la numerele de telefon 0799.992.311 și 0254.218.030 / Tasta 1 (DAS Deva – Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială), după următorul program: luni – joi, între orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00 și vineri, între orele 8:00-11:00.

DE REȚINUT! Informații privind cererile și actele necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii se solicită primăriei din localitatea de domiciliul a reprezentanților legali ai copilului.

 

Direcția de Asistență Socială Deva

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *