Cum au petrecut sute de copii fără smartphone
Copiii sunt din ce în ce mai conectați la tehnologie. În baza unui parteneriat internațional activ, în perioada 7-22 august, în 7 comune din Țara Hațegului și în orașul Hațeg, au avut loc o serie de activități destinate copiilor.
Demarată încă dinainte de revoluție, prietenia dintre Țara Hațegului și regiunea Finistere din Franța generează acțiuni benefice comunității noastre.
“De ani buni, în fiecare vară, o serie de tineri animatori francezi dau viață școlilor de la sat și oraș în perioada vacanțelor. Pentru că tot mai mulți copii aleg tableta și smartphone-ul în locul jocurilor, o alternativă distractivă și educativă s-a extins de la an la an. În aceste trei săptămâni, nu mai puțin de 8 localități din Țara Hațegului au găzduit centrele de vacanță, în care, de luni până vineri, în intervalul 09:00-14:00, copiii comunităților au învățat franceză, au făcut mișcare, au descoperit tainele art&craft prin jocuri și activități menite să le captiveze interesul și atenția”, spun organizatorii
Cele opt centre de vacanță au funcționat în orașul Hațeg și în comunele Sântămăria-Orlea, Sălașu de Sus, Pui, Bretea Română, Densuș, Sarmizegetusa, Răchitova. Partenerii proiectului au fost Asociația Quimper – Santamaria Orlea – Pays de Hateg (cu sediul în Quimper, regiunea Bretagne, Franța), Asociația Intercomunală Țara Hațegului, Consiliul Județean Hunedoara, Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, și toate primăriile, consiliile locale și școlile gimnaziale din localitățile menționate.
În medie, peste 400 de copii au participat, zilnic, în toate centrele de vacanță. Centrele au funcționat cu coordonarea unui profesor al școlii, un coordonator-animator francez și câte doi animatori români.
Apogeul centrelor de vacanță a avut loc săptămâna trecută, la Baza de agrement din Sîntămăria-Orlea, pe stadion, o întâlnire intercentre, la care au participat toți animatorii din toate centrele, împreună cu copiii care au participat la activități de-a lungul celor două trei săptămâni de funcționare.
Colaborator