Criza sanitară afectează diferit producătorii

Criza sanitară afectează diferit producătorii, astfel că firmele mai mici se confruntă cu provocări bugetare şi ameninţări competitive mai mari, în timp ce companiile mai mari se luptă mai mult cu distribuţia şi schimbările cererilor clienţilor, arată sondajul global ”Reinventing the future of manufacturing”, realizat de PwC în rândul directorilor operaţionali.

„Concurenţa este cea mai mare preocupare pentru companiile de producţie în următoarele şase luni, urmată de sănătatea angajaţilor, locurile de muncă şi digitalizarea operaţiunilor”, potrivit sondajului global ”Reinventing the future of manufacturing”, realizat de PwC în rândul directorilor operaţionali (COO).

Astfel, 41% dintre producătorii intervievaţi au menţionat ca principală preocupare în următoarele şase luni ameninţările concurenţiale, 35% îngrijorările privind sănătatea angajaţilor şi locurile de muncă, 34% digitalizarea, 34% siguranţa şi sustenabilitatea, iar 29% presiunea crescută a reglementărilor.

”Producătorii au investit prea încet în fabrici inteligente, lanţuri de aprovizionare digitale şi comerţ electronic, iar pandemia COVID-19 le-a dezvăluit punctele slabe, punând presiune pe viteza şi eficienţa afacerii, dar cu păstrarea calităţii. Pentru a ajunge la un echilibru, companiile trebuie să acorde prioritate optimizării proceselor, controlului calităţii, monitorizării producţiei în timp real, îmbunătăţirii lanţului de aprovizionare şi dezvoltării angajaţilor”, a declarat Kenneth Spiteri, Partener şi Lider al Practicii de Audit, PwC România.

În ceea ce priveşte digitalizarea, 70% dintre companii spun că IoT şi cloud vor fi pilonii tehnologiei de fabricaţie, iar aproximativ jumătate vor acorda prioritate automatizării proceselor (RPA), în perioada menţionată.

„Sănătatea angajaţilor şi tranziţia către un nou mod de lucru vor fi de asemenea printre priorităţi. În ceea ce priveşte tranziţia către un nou mod de lucru, aceasta se va axa pe trei aspecte: îmbunătăţirea competenţelor digitale, găsirea de talente şi munca flexibilă (telemunca, ore flexibile etc.). Sondajul relevă că firmele mai mici se confruntă cu provocări bugetare şi ameninţări competitive mai mari, în timp ce companiile mai mari se luptă mai mult cu distribuţia şi schimbările cererilor clienţilor”, relevă sondajul.

Pe categorii, producătorii business to business au probleme mai mari de siguranţă şi sustenabilitate, presiuni de reglementare, riscuri de securitate cibernetică şi lipsa competenţelor pentru vânzarea unor produse complexe. În acelaşi timp, firmele business to consumer suferă din cauza întreruperii afacerii, a presiunilor asupra fluxului de numerar şi a reducerii cheltuielilor clienţilor.

În următorii 1-2 ani, ameninţările concurenţiale vor rămâne o preocupare de top, alături de reglementare, siguranţă şi digitalizare. În acelaşi timp, îngrijorările legate de sănătatea şi locurile de muncă ale angajaţilor, discontinuitatea afacerii, cheltuielile reduse ale clienţilor şi recesiunea vor scădea.

Potrivit sondajului, aceste tendinţe vor crea noi provocări pentru producători, care vor trebui să accelereze inovaţia, să digitalizeze produsele şi serviciile, să îmbunătăţească forţa de muncă şi să înlocuiască sistemele vechi inflexibile.

La nivel sectorial, concurenţa va reprezenta o provocare mai mare pentru producţia industrială decât pentru sectorul farma, în timp ce producătorii din farma vor lupta mai mult cu cerinţele de siguranţă şi sustenabilitate decât firmele de produse de larg consum. În mod similar, digitalizarea produselor şi serviciilor va fi o problemă mai mare pentru firmele aerospaţiale şi de apărare decât pentru companiile din energie şi utilităţi, care se vor confrunta însă cu schimbări bruşte ale cererii.

Sondajul a inclus 585 de companii mari din opt industrii, din Japonia, Germania, SUA, China şi Marea Britanie.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *