Consiliul Concurenţei a lansat Monitorul preţurilor produselor alimentare

Consiliul Concurenţei a lansat Monitorul preţurilor produselor alimentare, platforma online care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare şi care afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.

Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziţioneze, precum şi preţurile practicate de acestea. Astfel, consumatorii fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenţei pe piaţa de retail alimentar. Până în acest moment, lanţurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat marţi că se aşteaptă la un număr mare de utilizatori în primele zile, cum s-a întâmplat şi la lansarea Monitorului preţurilor carburanţilor.

„Platforma funcţionează tehnic bine, dar ea e desenată, gândită pentru un anumit număr de utilizatori. Se prea poate ca în primele zile interesul să fie atât de mare încât să depăşim acest număr şi uneori pot să apară întârzieri. Experienţa de la comparatorul pentru combustibili ne-a arătat că soluţia tehnică e bună, produsul e fiabil. Sunt convins că pe termen mediu lucrurile vor merge bine”, a declarat marţi preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, într-o conferinţă de presă.

Acesta afirmă că produsul va fi îmbunătăţit pe parcurs, iar autoritatea de concurenţă se va asigura că informaţiile furnizate consumatorilor sunt actualizate şi sunt corecte.

”Începând de astăzi avem platforma Monitorul preţurilor în formulă completă. Dacă până acum putea fi accesat doar Monitorul preţurilor carburanţilor, de astăzi, consumatorii pot verifica atât preţurile alimentelor, dar şi ale carburanţilor, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la locaţiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. Practic, au la îndemână un instrument pe care îl pot folosi pentru a-şi planifica cumpărăturile şi alimentarea, fără a avea surprize atunci când ajung la magazin sau la benzinărie. Vor şti care dintre comercianţi are cea mai bună ofertă, precum şi suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Monitorul preţurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea Bucureşti-Ilfov, care afişa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două preţuri de produs individual: cel mai ieftin şi cel mai bine vândut).

În forma actuală, Monitorul preţurilor produselor alimentarepoate fi accesat la nivelul întregii ţări de pe mobil, tabletă sau PC şi afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.

Aplicaţia pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.

Aplicaţia Monitorul preţurilor este dezvoltată de compania Maguay, iar căutările şi consultarea aplicaţiei pot fi efectuate doar pe teritoriul ţării. Consiliul Concurenţei gestionează platforma, dar datele/informaţiile sunt încărcate în aplicaţie, la nivel naţional, de către companiile partenere.

Proiectul are o valoare totală de 1,42 milioane lei, fără TVA (305.880 euro) şi este finanţat integral de la bugetul de stat.

Autoritatea de concurenţă a iniţiat proiectul Monitorul preţurilor în 2016, având ca partener instituţional Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

În luna iulie a acestui an Consiliul Concurenţei a lansat Monitorul preţurilor carburanţilor, una dintre componentele Monitorului Preţurilor, care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalele reţele de distribuţie a carburanţilor auto. Cele mai recente rezultate arată că platforma a înregistrat în jur de 1,8 milioane de căutări, la trei luni şi jumătate de la lansare.

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *