Companiile aeriene şi aeroporturile europene cer ţărilor să îşi coordoneze lansarea certificatelor digitale pentru Covid-19
Grupuri care reprezintă cele mai mari companii aeriene şi aeroporturi europene avertizează ţările să îşi coordoneze mai bine lansarea certificatelor digitale pentru Covid-19 ale UE şi să se asigure că pasagerii sunt procesaţi înainte să ajungă pe aeroporturi, pentru a evita haosul şi cozile lungi, transmite Reuters.
Sistemul Uniunii Europene al certificatelor digitale de călătorie pentru COVID-19 urmează să intre în vigoare joi, dar grupul aeroporturilor ACI şi organismele reprezentative ale companiilor aeriene A4E, IATA şi ERA au avertizat într-o scrisoare către liderii naţionali ai UE despre un ”amestec îngrijorător de abordări” pe continent.
„Pe măsură ce traficul de pasageri va creşte în următoarele săptămâni, riscul de haos pe aeroporturile europene este real”, au afirmat grupurile în scrisoarea comună trimisă luni şi văzută de Reuters.
Scrisoarea spune că singura modalitate de a evita cozile şi întârzierile uriaşe în timpul sezonului de vară este de a implementa un sistem prin care atât certificatul de vaccinare, cât şi formularele de localizare a pasagerilor sunt procesate de la distanţă înainte ca pasagerul să ajungă la aeroport.
Verificările trebuie să aibă loc numai în ţara de plecare şi nu la sosire, iar guvernele naţionale ar trebui să gestioneze datele de sănătate şi să furnizeze echipamente pentru verificarea codurilor QR, se spune în scrisoare.
„Nivelul ridicat de fragmentare şi diferenţele în implementarea DCC … precum şi repetarea continuă a verificărilor documentelor în mai multe state este alarmant”, arată scrisoarea.
Directorul general al ACI Europa, Olivier Jankovec, unul dintre semnatari, a declarat că membrii aeroportului său sunt ”foarte îngrijoraţi”.
„Să facă faţă acestei creşteri va fi o provocare fără precedent”, a spus el.
Timpul de navigare pe aeroporturi în timpul unei călătorii s-a dublat la 3 ore de la 1-1 / 2 ore înainte de pandemie, a declarat vicepreşedintele european al IATA, Rafael Schvartzman, un alt semnatar.
Dacă nu sunt făcute modificări şi capacitatea revine la nivelurile pre-Covid, acest timp ar putea creşte teoretic la cinci sau chiar opt ore inacceptabile, a mai spus el.
Înaintea unei reuniuni de marţi a ţărilor europene privind certificatul digital, Comisia Europeană a emis orientări pentru statele membre care au făcut obiectul unor preocupări, menţionând că 10 combinaţii diferite de verificări erau planificate de diferite ţări. Acest lucru riscă să ducă la ”suprapunerea inutilă a măsurilor şi ca o consecinţă a cozilor şi a aglomerării în aeroporturi”.
Situaţia, cauzată parţial de ”politica naţională” riscă să submineze încrederea pasagerilor, a declarat directorul general al A4E, Thomas Reynaert.
news.ro