Comisia Europeană pregătește un set de reguli pentru redeschiderea în siguranţă a traficului aerian
Comisia Europeană va prezenta luna viitoare un set de reguli pentru reluarea în siguranţă a călătoriilor aeriene atunci când se vor încheia măsurile de izolare adoptate pentru combaterea răspândirii coronavirusului, inclusiv distanţarea socială pe aeroporturi şi avioane, în timp ce unele companii aeriene americane iau propriile lor măsuri de protecţie, transmite Reuters.
Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat, în cadrul unui dialog online cu cetăţenii UE, că lucrează, alături de alţi colegi din executivul comunitar, la o serie de linii de orientare pentru repornirea turismului în acest sezon.
Adina Vălean: ”Criza va mai dura. Măsurile care s-au dovedit eficiente vor fi menținute într-un fel sau altul. Iar distanțarea socială este una dintre ele.
Multe măsuri au fost acceptate de industrie pentru a putea relua activitatea. Distanțarea socială este una dintre ele, dar nu singura, mai sunt dezinfectarea avioanelor, precum și alte măsuri în aeroporturi. Vom elabora ghiduri despre cum se vor aplica aceste măsuri și pe viitor.
Lucrăm într-o echipă mică, împreună cu unii colegi comisari, pentru a furniza unele linii de orientare pentru repornirea turismului şi călătoriilor în acest sezon.
Pentru piaţa internă este mai bine să avem o abordare armonizată decât să vedem pe fiecare luând propriile măsuri, încât pentru un călător să fie dificil de înţeles ce măsură se aplică unde. În principiu, graniţele interne nu ar trebuie închise într-o piaţă unică.
Ştim că a fost primul răspuns la criză, dar cred că aceste măsuri urmează să fie ridicate într-un moment sau altul. Mai repede, aş spune, decât încheierea pandemiei. ”
„Toate acestea ar trebui să facă parte din recomandări şi, probabil, până la jumătatea lunii mai vom putea propune această strategie la care lucrăm”, a scris Vălean pe Twitter.
Această iniţiativă a apărut în timp ce discuţiile se intensifică în Statele Unite, cea mai aglomerată piaţă aeriană internă din lume, cu privire la modul de aplicare a regulilor privind distanţarea socială şi echipamentele de protecţie necesare pentru călătoriile aeriene.
Nu este clar dacă Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) din SUA are autoritatea de a obliga pasagerii sau echipajele de zbor să îşi acopere feţele în avioane.
Săptămâna trecută, administratorul FAA, Steve Dickson, a spus unui sindicat al piloţilor că agenţia şi Centrul de Control şi Prevenire a Bolilor din SUA planifică să actualizeze îndrumările pentru echipajele companiilor aeriene, pe fondul îngrijorării piloţilor, dar că autorităţile de reglementare nu impun noi cerinţe de siguranţă.
Unele companii aeriene americane au pus în aplicare propriile măsuri, inclusiv blocarea scaunelor mijlocii, întreruperea modernizărilor automate şi schimbarea procedurilor de îmbarcare.
Delta Air Lines a avertizat, miercuri, în privinţa reluării prea rapide a călătoriilor aeriene, care ar depinde în cele din urmă de senzaţia de siguranţă avută de pasageri.
Delta încurajează, de asemenea, pasagerii şi angajaţii să poarte echipament de protecţie, a menţionat directorul general al Delta, Ed Bastian, menţionând că cel puţin 80% dintre clienţii companiei poartă acum măşti faciale atunci când călătoresc.
În Canada, autorităţile de reglementare au început să solicite pasagerilor, începând de luni, să poarte o mască non-medicală sau să îşi acopere faţa în timpul procesului de îmbarcare şi al zborurilor.
În Europa, Michael O’Leary, directorul general al Ryanair, a afirmat că propunerile ca avioanele să zboare cu scaune din mijloc goale, după ridicarea restricţiilor, sunt ”nebuneşti”, el spunând că vor fi ”ineficiente”, precum şi prea costisitoare.
În schimb, compania susţine introducerea verificării obligatorii a temperaturii pasagerilor şi purtarea obligatorie a măştilor pentru pasageri şi echipaj.
Companiile aeriene şi-au exprimat îngrijorarea că măsurile de încetinire a răspândirii pandemiei ar putea afecta rentabilitatea mult timp după încheierea restricţiilor de călătorie. Asociaţia Internaţională a Transporturilor Aeriane (IATA) a estimat că criza ar putea costa companiile aeriene 314 miliarde de dolari.
Vălean a declarat că este imposibil de spus când vor fi reluate cursele aeriene, dar că se aşteaptă ca măsurile de distanţare socială să rămână în vigoare atâta timp cât nu există un tratament pentru COVID-19 sau un vaccin.
news.ro