Câte cereri de înscriere pentru învăţământul primar s-au depus până acum
Un număr de 122.220 de cereri de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020 au fost depuse înainte de ultima săptămână din prima etapă a calendarului de înscriere, anunţă Ministerul Educaţiei.
Conform situaţiei centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), în intervalul 4-15 martie din prima etapă (4 – 22 martie 2019) a calendarului de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020 au fost introduse 122.220 de cereri în baza naţională de date.
Dintre acestea, 106.779 de cereri (87,4%) vizează copii cu vârsta de şase ani (împliniţi până în 31 august 2019, inclusiv), iar 15.441 de cereri (12,6%), copii cu vârsta de şase ani (împliniţi în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019, inclusiv).
În prima etapă, cererile-tip de înscriere mai pot fi completate, online sau la secretariatul unităţii de învăţământ în care se doreşte înscrierea copilului, până vineri, 22 martie, inclusiv. Cererile-tip completate online trebuie validate ulterior în unitatea de învăţământ aleasă pentru înscriere, în prezenţa părintelui şi (cel puţin) a unui membru al comisiei, zilnic, de luni până vineri, între orele 8.00 – 18.00.
Listele copiilor înscrişi după prima etapă şi numărul locurilor rămase libere vor fi afişate atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB, în 29 martie.
A doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor-tip de înscriere este programată între 2 şi 8 aprilie şi se adresează copiilor care nu au fost înscrişi/nu au participat în prima etapă, cererile fiind completate din nou, în funcţie de locurile disponibile. Listele finale vor fi afişate în 11 aprilie.
Ulterior, timp de o săptămână (12-19 aprilie), inspectoratele şcolare vor centraliza şi soluţiona cererile părinţilor/tutorilor legal instituiţi/reprezentanţilor legali ai copiilor care nu au fost încă înscrişi în vreo unitate de învăţământ, având în vedere, cu prioritate, interesul educaţional al copilului.