Care sunt categoriile de produse cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor online în acest an
Alimentele, produsele pentru sport şi fitness, jucăriile, cărţile, bijuteriile şi cele pentru casă sunt categoriile care au înregistrat, anul acesta, cele mai mari creşteri ale vânzărilor în mediul online, la nivel mondial, iar vânzările online de alimente şi produse necesare „noii normalităţi” au crescut cu până la 400%, de la începutul pandemiei de COVID-19, arată o analiză realizată, în 40 de ţări, inclusiv în România, de VTEX, soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS).
„Alimentele, produsele pentru sport şi fitness, jucăriile, cărţile, bijuteriile şi cele pentru casă sunt categoriile care au înregistrat, anul acesta, cele mai mari creşteri ale vânzărilor în mediul online, la nivel mondial”, potrivit unei analize realizate, în 40 de ţări, inclusiv în România, de VTEX, prima soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS).
Cea mai mare creştere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare. Începând cu luna martie a acestui an, vânzările online de alimente au crescut cu până la 400%, creşterea rămânând constantă în ultimele luni, la peste 300%.
O evoluţie similară a avut-o categoria sport & fitness, ce a atins în luna iunie o creştere de 250% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Trendul de creştere s-a menţinut pe tot parcursul anului, ultimele luni consemnând o majorare de peste 150%.
Produsele şi decoraţiunile pentru casă, jucăriile, cărţile, bijuteriile şi electronicele au înregistrat, de asemenea, vânzări de peste 150%. În ultimele luni, avansul s-a păstrat în jurul unei creşteri de 100%.
„Anul 2020 a generat o schimbare radicală a comportamentului de consum în toată lumea. Dacă, iniţial, lockdown-ul a fost motorul principal pentru creşterea vânzărilor, mai ales pe categorii de produse neajunse încă la o maturitate în eCommerce, ulterior, acţiunile retailerilor, orientate către păstrarea acestei evoluţii, către retenţia şi fidelizarea clienţilor, i-au determinat pe clienţi să facă achiziţii online în continuare. În acelaşi timp, clienţii au găsit suficiente motive pentru a păstra acest comportament de consum: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gamă mai mare de produse, economii de timp şi bani, siguranţă mai mare etc.”, spune Cristi Movilă, growth leader pentru Europa Centrală şi de Est la VTEX.
Creşterea vânzărilor online de anul acesta a fost susţinută şi de intrarea de noi categorii de clienţi în eCommerce. Dacă, până anul trecut, cumpărăturile pe internet erau considerate a fi, în principal, apanajul persoanelor mai tinere, anul acesta, la nivel mondial, mai multe milioane de clienţi de peste 50 de ani, cu disponibilitate mai mare de cumpărare, au făcut achiziţii online.
Un alt factor care a contribuit la evoluţia pozitivă a industriei eCommerce în 2020 a fost gradul mare de deschidere al comercianţilor către a face parteneriate, asocieri, către a găsi noi surse de venit. Este o tendinţă care se va manifesta şi în perioada următoare şi care determină o creştere rapidă a numărului de marketplace-uri, spun reprezentanţii companiei.
„Se schimbă modul în care clienţii fac achiziţii, punând presiune pe companii să îşi regândească modelul de business şi strategia. România este parte din această tendinţă, cu tot mai multe marketplace-uri în piaţă şi o vizibilitate din ce în ce mai mare a acestora. Pe lângă schimbarea de strategie, retailerii ar trebui sa ia în calcul, pentru anul viitor, alocarea unui buget mai mare pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărare a clienţilor, pentru oferirea de servicii cu valoare adăugată, de consultanţă aplicată pe nevoile clienţilor. Retailerii trebuie să trateze situaţia actuală ca fiind noua normalitate, priorităţile fiind acum optimizarea business-ului şi a operaţiunilor, adaptarea la noul context şi orientarea rapidă spre vânzarea de bunuri şi produse care sunt necesare în această perioadă”, mai spune Cristi Movilă.
Acestea au fost unele dintre cele mai importante teme / recomandări / soluţii dezbătute la cea de-a treia ediţie din România a European Digital Commerce, parte a evenimentului european cu acelaşi nume, dedicat industriei de comerţ.
Cea de-a treia ediţie a evenimentului din România a avut loc pe 9 decembrie şi s-a desfăşurat pentru prima oară exclusiv în online. European Digital Commerce a adus împreună peste 450 de specialişti interesaţi de tendinţele industriei de comerţ, de provocările omnichannel-ului, de procesul de adaptare la noile realităţi şi de modalităţile de creştere şi dezvoltare a afacerilor în această perioadă, în contextul pandemiei de COVID – 19.
Evenimentul European Digital Commerce face parte dintr-o serie de conferinţe periodice, dedicate industriei de comerţ, desfăşurate în mai multe ţări din Europa.
VTEX este prima şi singura soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS), din lume, care unifică experienţele utilizatorilor pe toate canalele, într-o singură soluţie completă, destinată companiilor medii şi mari.
VTEX colaborează cu companii din retail, producţie, distribuţie, vânzare cu amănuntul, supermarketuri, farma şi alte pieţe verticale.
news.ro