CAMPANIE DSP: “Contracepția este viața ta, este responsabilitatea ta!”
Ziua Mondială a Contracepţiei are loc în fiecare an pe 26 septembrie. Campaniile anuale la nivel mondial se focalizează pe ideea/viziunea că fiecare sarcină este dorită.
Sloganul campaniei este “CONTRACEPŢIA: ESTE VIAŢA TA; ESTE RESPONSABILITATEA TA!”
Scopul campaniei : Informarea populaţiei generale cu privire la importanța metodelor contraceptive, Creşterea gradului de conştientizare şi de informare a tinerilor, pentru a face alegeri corecte legate de propria sănătate sexuală şi reproductivă.
La data de 7 martie 2016, Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală (SECS) în parteneriat cu Coaliţia pentru Egalitate de Gen şi Consiliul Tineretului din România au organizat masa rotundă în care s-au dezbătut rezultatele Raportului de Analiză a Disciplinei Opţionale Educaţie pentru Sănătate, Componenta Educaţie Sexuală 2015 (53).
Raportul a concluzionat că în România aproximativ 10% dintre naşteri sunt realizate de adolescente (54).
Campania „40 de zile pentru viată” promovează cultura vieții și se desfășoară simultan, în perioada 1 martie – 9 aprilie 2017, în 27 de tari printre care si Romania.
- PrinCampania „40 de zile pentru viață” se dorește să se atragă atenția asupra consecințelor negative ale avortului, în primul rând asupra femeii, iar apoi și asupra întregii societăți românești.
- Conform datelor statistice publicate de Organizația Mondiala a Sănătății, numărul avorturilor efectuate zilnic in întreaga lume se ridică la cca 000 avorturi, ceea ce este corespondentul a 40-50 de milioane de avorturi pe an!
- Se estimează ca până în 2050 populația României ar putea scade până la 14-16 milioane de persoane.
Obiectivele campaniei Ziua Mondială a Contracepţiei sunt:
GENERALE: -Creşterea numărului de femei informate corect despre metodele contraceptive, despre accesul liber la acestea.
-Creşterea interesului femeilor faţă de contracepţie.
-Creşterea numărului de femei informate asupra serviciilor de sănătate corespunzătoare.
-Scăderea numărului de sarcini nedorite.
SPECIFICE: -Diseminarea de informaţii complete în special în rândul tinerelor (inclsuiv minore) privind metodele contraceptive.
-Conştientizarea tuturor femeilor de vârstă fertilă asupra riscului apariţiei unei sarcini nedorite.
-Reducerea numărului de avorturi la vârste tinere.
Acţiunile de informare, educare şi comunicare planificate se concentrează asupra metodelor contraceptive, care pot fi utilizate în planificarea familială.
Campania stimulează populaţia să-şi însuşească informaţii corecte privind metodele contraceptive şi sănătatea reproducerii.
Date statistice din Judeţul Hunedoara:
Anul | Gravide | Natalitate | Întreruperi de sarcină |
Anul 2012 | 3113 | 3257 | 549 |
Anul 2013 | 1938 | 3077 | 644 |
Anul 2014 | 1806 | 3078 | 594 |
Anul 2015 | 1656 | 3303 | 562 |
Anul 2016 | 1819 | 3301 | 561 |
Cu ocazia campaniei „Ziua Mondială a Contracepţiei”, Compartimentul Evaluarea, Promovarea Sănătăţii şi Educaţie pentru Sănătate din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Hunedoara, organizează în data de 25.09.2017, ora 12°° un simpozion la Biblioteca Municipala Hunedoara. Cuaceasta ocazie se vor prezenta si campaniile: ,,Săptămâna Europeană a Mobilităţii’’, Ziua Mondiala a Inimii’’.
Pentru succesul acestei campanii, contăm pe sprijinul dumneavoastră!
Compartimentul Evaluarea, Promovarea Sănătăţii şi Educaţie pentru Sănătate – DSP Hunedoara