“Camera de evadare” jocul care provoacă tinerii care iubesc aventura

Cine spune că la Deva viaţa nu poate fi palpitantă? Un joc de aventură te face să treci prin momente tulburătoare şi te provoacă să îţi foloseşti calităţile în încercarea de a evada. Doi tineri din Deva au vrut să ofere amatorilor de senzaţii tari un spaţiu inedit: au conceput o „cameră de evadare”. Tematica e răpirea aşa că locul e asezonat cu tot felul de trucuri şi capcane, iar lanţurile, cătuşele, replicile de arme, chiar şi muzica contribuie la crearea atmosferei perfecte pentru o aventură cu limită de timp.

Primul pas e răpirea: participanţii la joc se trezesc ameninţaţi de o persoană înarmată şi mascată. Poate că la început te pufneşte râsul, dar odată împins în bezna unei camere necunoscute, cu mâinile încătuşate, te trec deja primii fiori. “Lanţul ăsta, trece-l peste picioarele ei, la spate şi leagă-l de scaun”, se aude porunca răpitorului. Două fete, cu mâinile prinse la spate, sunt legate de scaun cu lanţuri grele şi lacăte, iar celelelalte două membre ale echipei sunt încătuşate una de alta. Părăsite în întuneric, trebuie să găsească cât mai repede o cale de scăpare. Este aventura prin care au trecut deja zeci de echipe de adolescenţi, tineri şi chiar adulţi, iar alte zeci au deja programări pentru “Escape room”. Este un joc în mare vogă – iar participanţii trebuie să desluşească indicii la fel precum poliţiştii pentru a reuşi să se elibereze. Echipele au la dispoziţie o oră să termine provocarea şi reuşesc doar cei buni.

Povestea este simplă, dezlegarea, nu! Tinerii doritori de aventură sunt răpiţi, legaţi bine şi părăsiţi în beznă. „Trei, patru persoane sunt răpite şi se trezesc în camera asta întunecoasă. Două dintre ele sunt legate de scaune cu lanţuri şi cu cătuşe, restul sunt prinse doar cu cătuşe!”, povesteşte organizatorul Alexandru Simina Doar…? „În primă fază, trebuie să găsească cheile. Tot în această primă cameră este ascunsă cheia de la camera din stânga unde o să trebuiască să dezlege mai multe „ghicitori”, să deşluşească mai multe indicii, care, puse cap la cap, o să-i ajute să evadeze din acest loc”, completează tânărul. Odată încătuşate, “victimele” simt deja fiorii aventurii: „E … ciudat! Nu am mai participat la o astfel de experienţă, să vedem dacă scăpăm! Nu e foarte comod cu cătuşe”, spune Alexandra,

Jocul adus de o lună la Deva a prins de minune la adolescenţii şi tinerii din oraş. Alexandru Simina a găsit pe internet o mulţime de obiecte care nu sunt deloc ceea ce par – ele devin ascunzători perfecte pentru biletele de îndrumare sau cheile care deschid lanţuri, cătuşe, uşi sau cutii cu indicii. În camerele de aventură, totul este o provocare – fiecare colţ trebuie scotocit, fiecare obiect atent cercetat, fiecare margine atent pipăită pentru a descoperi acel ceva care te duce mai departe în aventură. Sunt lacăte complicate, cutii care se deschid ciudat şi complicat, mesaje scrise pe pereţi care se pot citi doar cu o anumită lumină. „Mesajele de pe perete se văd doar la lumina acestei lanterne cu ultraviolete”, spune tânărul. Când îndreaptă fascicolul către perete, apar litere luminoase şi se desluşeşte mesajul scris în engleză: „Nu uşa de ţine prizonier, ci mintea ta!” de-abia la final, îţi dai seama că organizatorul ţi-a cam spus de la început totul…

Participanţii trebuie să găsească prima dată modalităţi de a scăpa de lanţuri şi cătuşe, apoi o mulţime de indicii trebuie reperate şi folosite corect pentru a reuşi să evadeze din camere. Foarte important e că aici “captivii” trebuie să înveţe să lucreze împreună. Întreaga acţiune este supravegheată cu camere video. Dacă jucătorii se împotmolesc, organizatorul le strecoară indicii suplimentare. Au dreptul la trei “oferte”: „Pentru că nu se mişcă suficient de repede, o să le ajut cu un indiciu, pe care o să-l strecor pe sub uşă. Îl scriu să fie văzut cu ultraviolete”, spune tânărul şi scrie pe un bilet numele aparatului care trebuie desfăcut pentru a recupera una dintre chei. “Unele obiecte trebuie atent cercetate şi dezmembrate pentru a găsi indiciul. Nu vă mai spun de câte ori a trebuit să le repar pentru că atunci când omul nu rezolvă dilema cu mintea, recurge la forţă brută”, spune zâmbind Alexandru Simina. Are 31 de ani şi a terminat psihopedagogia. A lucrat chiar şi ca profesor un an aşa că ştie cum să ofere amatorilor exact senzaţiile dorite şi ştie să aleagă obstacole potrivite pentru a pune la treabă inteligenţa participanţilor.

Până acum peste 60 de persoane au vrut să fie … răpite. Rata de reuşită a jocului este undeva la 60 %, iar recordul de timp de 45 de minute a fost stabilit încă de la început de o echipă care a “testat” provocarea. Alexandru s-a gândit să deschidă la Deva o asemenea cameră tematică de evadare, după ce a trecut şi el prin fiorii unui joc: „Am participat pentru prima dată la un joc „escape room” anul acesta, în aprilie şi mi-a plăcut foarte mult. Ne-am distrat tare bine chiar dacă nu am reuşit să evadăm. Ştiam că în Deva şi în oraşele din judeţ nu mai există aşa ceva. Aşa ne-a venit ideea. Am fost convinşi că o să prindă la deveni.” Şi a prins, chiar foarte bine şi nu doar la deveni din moment ce Alexandru primeşte solicitări de la persoane şi din afara judeţului. Cu o investiţie de nici trei mii de lei şi 80% din lucruri comandate on line, Alexandru şi un prieten de-al său au reuşit să pună adevărate capcane în faţa doritorilor de aventură.

Cu cât mai complicat, cu atât mai bine, cred participanţii, care, la final, se declară încântaţi. “Mi-a plăcut foarte mult, este un joc care te provoacă să gândeşti, să te descurci şi să lucrezi în echipă. Sunt super încântată! Chiar mai aştept alte provocări la care să particip. Cel mai greu a fost să deschidem ultima cutie, care practic era uşa noastră de scăpare, acolo s-a dovedit a fi extrem de complicat, până acolo cred că ne-am descurcat foarte bine”, spune Alexandra Marcu care şi-a invitat prietenele la o tură de aventură, în oraş. „Este un joc care te provoacă să lucrezi în echipă şi să te gândeşti la lucruri la care, în mod normal, nu te-ai gândi. Eşti nevoit să cauţi prin locuri neobişnuite, să gândeşti logic. Acum îmi dau seama că logica mea nu e chiar ce trebuie…”, râde Sabrina Luca, fata care, după 50 de minute petrecute în “Escape room” a botezat echipa din care făcea parte “PowerPraf”. Pe pagina de facebook, “Escape Room Deva” are doar recomandări bune: “Inedit, distractiv şi solicitant de la început până la final. Recomand!”, scrie Iulia Bocăniciu, tânăra care a reuşit să stabilească cu echipa ei un nou record: evadare în 40 de minute, cu un singur indiciu! Acum, Alexandru Simina pregăteşte o nouă cameră, una cu tematică horror, unde vor avea voie doar persoane peste 16 ani.

 

 

Laura OANĂ

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *