Bravo domnule Bobouțanu, doar că…
Acesta ar fi primul nivel al observației cetățeanului din municipiu. Dacă analizăm desfășurarea evenimentului dar și posibilele efecte, ajungem la concluzia că după nenumărate promisiuni neonorate, manipulare, victimizare, gospodarul nostru a ajuns acum la simulare. Subliniez, simulează interesul pentru relansarea turismului hunedorean. La fel ca și pietonala, pe care circulă doar hunedorenii, nici într-un caz turiștii, domnul primar se face că face, că doar vin alegerile. Timp de patru ani, domnia sa a pus la cale firave evenimente care să atragă mai mulți turiști la Castelul Corvinilor. Mult promovatele cifre de creștere se datorează unui trend ascendent al interesului oamenilor pentru turism la nivel mondial. Primarul Dan Bobouțanu vine acum și mimează un interes care din păcate este doar electoral.
Eșec lamentabil
Modul în care a pornit proiectul propus de primarul Bobouțanu zilele trecute duce clar la un eșec lamentabil. Cine vrea să audă doar ce vrea Dan Bobouțanu să transmită, poate urmării pe pagina de Facebook a Primăriei Hunedoara, materialul promoțional “ Visit Hunedoara – Safe Place “.
Analizați și voi
La intâlnirea respectivă sau făcut următoarele propuneri:
Operatorii din turism au propus organizarea unui festival muzical anual pe stadion ca la Cluj Napoca (atenție bugetul acelui festival a ajuns la aproximativ 13.000.000 euro), mai multe evenimente la castel, alte activități în afara de vizitarea castelului, campionate de fotbal pentru copii etc.
Primăria vine cu acțiuni concrete, din care înțelegem că pandemia va fi prezentă printre noi și în anii următori:
– analize pe costul său, prin sondaj, pentru testarea Covid-19 a personalului din unitățile hoteliere; realizarea unei broșuri cu obiective de vizitat, unități de cazare, terase și restaurante care să fie distribuite în camerele de hotel; promovarea pe site-ul primăriei a hotelurilor care obțin certificarea „Safe Place” acordată de primărie, ca o dovadă de încredere suplimentară in măsurile suplimentare de igienă în condiții de pandemie și realizarea unor tururi virtuale e acestor unități care vor fi încărcate pe o platformă online.
Cum fac alții?
Dan Bobouțanu nu are nici măcar curiozitatea să se uite la ce abordări au alții.
Ideea aceasta de a avea un proiect public privat dă roade de mai mult timp la Oradea, unde destoinicul primar liberal Ilie Bolojan a cedat în întregime organizarea de evenimente și activițăți diverse către Asociația pentru Promovarea Turismului în municipiul Oradea și Regiune. Această asociație este formată din reprezentanți ai operatorilor de turism din oraș și amintesc aici pe cei de la Ramada Oradea, Double Tree by Hilton Oradea, Lotus Center, Group Prezident Băile Felix, Zona Metropolitană Oradea și Agenția de Dezvoltare Locală.
Este suficient să analizezi pe site-ul asociației multitudinea de activități prezentate la rubrica – Categorii Evenimente și îți dai seama de viziunea dar și de complexitatea proiectului de la Oradea.
Iată cum este gândit programul: Workshop, Turism, Tehnologie, Teatru, Târg, Sport, Quiz, Petrecere, Ofertă, Medicină, Film, Festival, Expoziție, Educație, Divertisment, Descoperă Oradea, Degustare, Curs, Cultural, Culinar, Conferințe, Concerte, Caritabil, Campanii, Business, Auto-Moto, Antreprenoriat, activități pentru copii. Pentru mai multe informații cei interesați pot vedea ce activități sau organizat la fiecare rubrică. Sunt convins că vor fi impresionați de numărul copleșitor de evenimente organizate pe categoriile prezentate mai sus.
Nevoia unui brand oficial
Știm că faima Hunedoarei era cunoscută la un moment dat prin Combinatul Siderurgic, echipa de fotbal Corvinul și Castelul Corvinilor. Astăzi putem vorbi despre posibila promovare a unui brand doar prin Castelul Corvinilor.Totul poate să se desfășoare în jurul acestei moșteniri, adevărată comoară ce nu este fructificată suficient. Din păcate viziunea primarului Bobouțanu pentru promovarea turismului dă dovadă de un amatorism periculos. Este infricoșător faptul că edilul șef nu apelează la specialiști capabili să gândească un asemenea proiect. Și nu mă refer neapărat la localnici, se poate organiza un concurs de proiecte la care pot participa doritori de oriunde. Desigur este important și cum se aplică un asemenea proiect, dar poate așa, șansele pentru relansarea turismului hunedorean ar avea sorți de izbândă.
Breaking News
În timp ce Dan Bobouțanu se arată interesat de soarta turismului hunedorean am aflat pe surse, da, pe surse, că Hotelul Rusca s-a închis definitiv și începând cu luna iulie, 30 de oameni vor rămâne fără locul de muncă, această situație afectând și familiile acestora.
Dicționar explicativ
Efluviu – Ceea ce se degajă din diferite corpuri: miasmă, miros, parfum.
Levitație – Levitație este denumită o capacitate atribuită unor persoane (ocultiști, fachiri etc.) de a face să se ridice diverse corpuri fără să le atingă sau de a se ridica ei înșiși de la pământ, prin puterea voinței, fără vreun sprijin material. Prin extensie, levitație se numește și însușirea corpurilor de a pluti în aer, în anumite condiții ce par a contraveni legilor fizicii.
foto: facebook Primaria Hunedoara
Mircea GOIAN
Da! Singurul hotel din Hunedoara ,care putea caza 1-4grupuri simultan era Hotel Rusca !
Peste 17000 turisti cazati i/an
Deci ‘! Hunedoara prin inchidetea Hotelului Rusca ,va pierde cel putin 10000 -12000 de turisti care nu se vor mai caza si consumai in Hunedoara
Hotel Rusca 1970-2020 = 50 ani , poate fi considerat si un simbol al orasului !