Dezinteres, învățare superficială, lacune și probleme speciale – motivele pentru promovabilitate zero la simularea examenului de bacalaureat

Trei licee din județ au avut promovabilitate zero la simularea examenului de bacalaureat. Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara a solicitat tuturor unităților de învățământ să elaboreze un raport privind rezultatele obținute de absolvenții de clasa a XII-a.

Liceul Tehnologic Matei Corvin a avut promovabilitate zero la examenul de bacalaureat. Conducerea unității școlare arată în raport care sunt motivele care au dus la acest rezultat dezastruos.

„Procentul mic de promovabilitate la simularea județeană a evaluării naționale se datorează învățării superficiale a anumitor noțiuni, a lipsei muncii individuale suplimentare, a lacunelor din anii anteriori, lipsa seriozității la ore, a absențelor motivate și nemotivate accumulate, neparticiparea unora la pregătirile suplimentare desfășurate de către profesori”, arată raportul conducerii unității de învățământ.

Situația privind promovabilitatea este identică și la Liceul Tehnologic Lupeni. Aici 82 de candidați trebuiau să susțină probele simulării examenului de bacalaureat. Au fost prezenți doar 11, iar niciunul dintre aceștia nu a reușit să obțină media necesară pentru a promova.

„Prezența la simularea examenului de bacalaureat indică dezinteresul elevilor pentru acest examen. Elevii nu au început recapitularea sistematică a materiei pentru examenul de bacalaureat”, arată raportul unității școlare.

Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida din Petroșani – situație specială

La Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida ar fi trebuit să susțină simularea un număr de 118 elevi de clasa a XII-a. La probele simulării au absentat 96 de elevi. Niciunul din cei 22 de elevi care au participat la simulări nu au reușit să promoveze. La unitatea de învățământ se înregistrează cazuri de elevi cu cerințe educaționale speciale, astfel că situația este diferită față de celelalte unități de învățământ unde promovabilitatea a fost zero.

Aici, conducerea unității școlare a recomandat intensificarea programului de pregătire suplimentară, cu o îmbunătățire a prezenței elevilor participanți și cu îndreptarea carențelor constatate cu ocazia simulării examenelor naționale.

 

Monika BACIU

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *