Asociația Pro Infrastructura reacționează dur după amânarea deschiderii autostrăzii Lugoj – Deva

Asociația Pro Infrastructura reacționează dur după amânarea deschiderii  circulației a loturilor 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva. Potrivit celor de la asociație, pe cei 21 de kilometri dintre Holdea și Ilia se poate circula în siguranță.

“Ieri, rațiunea și buna credință au fost învinse, din nou! „Responsabilii” din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au REFUZAT recepția lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, invocând probleme tehnice de execuție. Prostia, nemernicia, orgoliul stupid și incompetența criminală au creat un uriaș muzeu de autostradă de 43 de km în România, țara cu șoselele cele mai periculoase din UE (96 morți la 1 milion locuitori în fiecare an). Pe toți cei 21 km ai sectorului Holdea-Ilia SE POATE CIRCULA ÎN DEPLINĂ SIGURANȚĂ, așa cum puteți vedea și din imaginile atașate surprinse astăzi din teren”, arată Asociația Pro Infrastructura.

Potrivit CNAIR, lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepționat dar nu poate fi deschis circulației. Cei 22 de km noi recepționați pe Autostrada 1 ( A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara (Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector. Lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european (Rin- Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.

“Eventualele lucrări nefinalizate și neînțelegeri între constructor și CNAIR pot fi soluționate în perioada următoare, sub trafic. În mod evident, autostrada este mult mai sigură decât DN68A: un drum cu gropi cârpite, foarte îngust și plin de viraje strânse. Da, aveți dreptate, am mai trăit un episod similar din același film prost: lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș Turda a stat închis degeaba 8 luni de zile, tot din cauza disputelor surde dintre CNAIR și antreprenor. Culmea ironiei, recepția pe lotul 4 a fost acceptată, dar tronsonul de 22 km dintre Ilia și Deva nu poate fi deschis pentru că nodul Ilia se află pe lotul 3”, mai arată Asociația Pro Infrastructura.

Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.

“Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare. Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3, a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul. În această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia. De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor. Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m”, arată CNAIR.

Colaborator

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *