Asociația Pro Infrastructură: Întârzieri semnificative în modernizarea căii ferate Simeria-Curtici
Asociația Pro Infrastructură semnalează întârzieri considerabile în lucrările de modernizare a căii ferate Simeria-Curtici, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre. Cu ocazia împlinirii a șapte ani de la semnarea contractului pentru lotul 2c Gurasada-Ilteu și a șapte ani de la emiterea ordinului de începere, progresele sunt încă departe de a fi satisfăcătoare. Contractul inițial prevedea finalizarea lucrărilor în 36 de luni pentru un tronson de puțin peste 22 de kilometri, însă complexitatea proiectului, ce include poduri lungi, două tuneluri și o polată, a determinat prelungirea semnificativă a termenelor de livrare.
La sfârșitul lunii august 2024, asocierea RailWorks, condusă de Aktor, împreună cu Alstom și Arcada, a raportat un progres fizic de 72,68%. Totuși, experții estimează că finalizarea proiectului va mai necesita cel puțin încă trei ani, continuând astfel saga modernizării infrastructurii feroviare din România.
„Un Aktor grăbit sau unul fără sfârșit? Epopeea lotului 2c Gurasada-Ilteu, parte din Simeria-KM 614 pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, se va încheia, probabil, abia în 2027. În noiembrie se împlinesc șapte ani de la semnarea contractului care prevedea o execuție de 36 de luni, iar în decembrie vor fi tot șapte ani de la ordinul de începere. Deși traseul include lucrări complexe, întârzierile sunt inacceptabile și sunt cauzate de problemele Aktor și de gestionarea defectuoasă din partea statului român,” au declarat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Lotul 2c Gurasada-Ilteu este crucial pentru modernizarea Coridorului Feroviar Rin-Dunăre, având ca scop creșterea vitezei și capacității de transport feroviar între Simeria și Curtici, un nod important în rețeaua europeană. Întârzierile continue ridică semne de întrebare cu privire la termenele finale de execuție și provoacă frustrare în rândul celor care așteaptă îmbunătățiri pe această rută.
Monika BACIU