Asociația Pro Infrastructura acuză autoritățile de manipulare, în privința lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură reacționează dur după afirmațiile oficialilor români care susțin că lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva prezintă deficiențe structurale. Oficialii CNAIR spuneau că există crăpături semnificative pe lotul 3. Aceștia sunt contraziși de cei de la Asociația Pro Infrastructura care arată că acele crăpături sunt la îmbinarea dintre lotul 3 și viitorul lot 2.
“Considerăm în continuare că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva este APT DE TRAFIC, așa cum am explicat și arătat de nenumărate ori (filmări din dronă și de la sol). În încercarea disperată de a justifica o nemaivăzută reziliere de contract la 99% stadiu fizic și de a ascunde că antreprenorul (Comsa) a câștigat deja pe fond primul proces privind executarea garanției, CNAIR escaladează conflictul și se agață de fiecare crăpătură. Ieri, CNAIR și ministrul Cuc au declanșat un CIRC MEDIATIC făcut pe baza unei MANIPULĂRI GROSOLANE, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza LOCUL acesteia: la granița cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde NU SE VA CIRCULA cel puțin până în 2024, tronson abia scos la licitație în 03.07.2019. Este MANIPULARE să măsori cu pixul o crăpătură (vezi fotografia nr. 1), fără să spui că au existat ZECI de fisuri asemănătoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute ÎN PERIOADA DE GARANȚIE PE BANII CONSTRUCTORILOR”, arată cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Cei de la asociația care a monitorizat îndeaproape lucrările dau și exemplu sectorului Gilău – Nădășelu (A3), acolo unde s-a dezvoltat o „trambulină” încă înainte de inaugurarea din 28.09.2018 care a dus în 2019 la restricționarea vitezei în zonă la 60 km/h.
“Orice problemă tehnică putea fi rezolvată de constructor (Comsa) pe banii lui! Dar, în urma rezilierii, GARANȚIA DE 4 ANI S-A PIERDUT! Este MANIPULARE să legi crăpătura de o alunecare a MARGINII terasamentului dintr-un ALT LOC, din 2017, fără să spui că astfel de alunecări au apărut pe mai toate șantierele de autostradă, ba chiar mult mai grave. Exemple? A1 Lugoj-Deva lot 4 în 2015 (lângă Bretea Mureșană) sau A10 Sebeș-Turda lot 4 în 2017 (zona Stejeriș) când a luat-o la vale TOATĂ autostrada, pe întreaga lățime. Ambele cazuri au fost, evident, remediate de constructori pe cheltuiala lor. Este MANIPULARE să vorbești de blocarea traficului timp de încă un an ca să faci o expertiză, când știm că pe A1 Orăștie-Sibiu lotul 3 traficul e deschis din 2014 și expertiza nici nu s-a putut contracta, licitația fiind anulată de două ori!”, arată Asociația Pro Infrastructura.
Oficialii statului român sunt acuzați de cei de la Asociația Pro Infrastructura de faptul că manipulează opinia publică.
“ATRAGEM ATENȚIA că acțiunile iresponsabililor din CNAIR nu se vor limita la declarații de presă, ruperi de contracte și alte activități de birou. Acești oameni sunt în stare să demoleze autostrada nou-nouță doar ca să-și justifice acțiunile nesăbuite! Invităm Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pe ministrul Cuc să lase acrobațiile mediatice și să termine cu preocuparea exclusiv de imagine (precum plata unor contracte în presă pentru știri pozitive – fapt demonstrat). Ruperile de contracte nu vor aduce dezvoltare economică și nici siguranță rutieră, șoferii fiind nevoiți să circule pe DN7 și DN68A unde nu avem fisuri, ci CRATERE!”, mai arată API.
De precizat este faptul că în primă instanță constructorul autostrăzii a avut câștig de cauză.
Colaborator