Antrenamente în adâncuri și la suprafață. Salvatorii în misiune pe lacul Cincis
Timp de cinci zile pe lacul de acumulare Cinciș, pompierii hunedoreni împreună cu scafandrii din șapte județe s-au antrenat pentru căutarea, recuperarea și salvarea persoanelor din mediul acvatic. Având în vedere că intervențiile în mediul acvatic se numără printre cele mai solicitante și dificile, au fost testate modul de cooperare și intervenție dintre scafandrii.
„Scafandrii din cadrul ISU Hunedoara, ISU Alba, ISU Cluj, ISU Arad, ISU Timiș. ISU Bihor, ISU Dolj, ISU Constanța și ai Centrului de Antrenament al Scafandrilor de Intervenție Constanța s-au antrenat pentru căutarea, recuperarea și salvarea persoanelor din mediul acvatic, atât pe timp de zi, cât și noaptea, pe ploaie, în condiții meteorologice des schimbătoare, pentru a-și perfecționa deprinderile, modul de intervenție și timpul de răspuns.
Faptul că la această pregătire s-a participat pe grupuri de județe, a permis testarea modului de cooperare dintre scafandrii, verificarea funcționării și compatibilității echipamentelor de scufundare și coordonarea eficientă a intervențiilor în comun.
S-au simulat de asemenea, căutarea victimelor în lac, extragerea din apă pe un plan înclinat până la mal, dar și extragerea cu ajutorul unui sistem de tiroliană”, explică reprezentantul ISU Hunedoara, Anemona Doda.
La antrenamentele scafandrilor li s-au alăturat și un echipaj canin din cadrul ISU Hunedoara, care luau urma unor victime rătăcite într-o zonă greu accesibilă a lacului.
De asemenea, în ultima zi de antrenament au participat și scafandrii din cadrul Salvamont Hunedoara pentru susținerea și întărirea misiunilor comune care aduc rezultate pozitive la perfecționarea lucrului în echipă, în situațiile de urgență.
„Scafandrii, alpiniști și echipaje canine, cu toții au dovedit că nimic nu le va sta în cale pentru a gestiona cu profesionalism și cu implicare maximă orice misiune le va fi încredințată”, se arată într-un comunicat al ISU Hunedoara postat pe pagina de facebook a instituției.