ANRE înfiinţează un call-center dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale
Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat miercuri că înfiinţează un call-center dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021. În plus, ANRE pune la dispoziţie pe pagina proprie de internet o aplicaţie, “Comparatorul ofertelor-tip de energie electrică”, în care se regăsesc ofertele de pe piaţa concurenţială ale furnizorilor de energie electrică.
„Având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) vine în sprijinul clienţilor casnici din piaţa de energie prin înfiinţarea unui call-center dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale. Experţi din cadrul ANRE vor acorda consiliere tuturor consumatorilor care întâmpină dificultăţi în procesul de încheiere a unui nou contract în piaţa concurenţială”, precizează ANRE.
Numărul de telefon este 0374.554.265 şi poate fi apelat începând din 7 ianuarie, de luni până duminică, între orele 8.00-18.00.
„Ca urmare a reglementărilor ANRE emise în vederea finalizării procesului de liberalizare a pieţei de energie electrică, creării unor condiţii de piaţă care să contribuie la dezvoltarea concurenţei, precum şi creşterii gradului de informare a clienţilor finali şi stimularea diversificării ofertelor de furnizare a energiei electrice dedicate segmentului concurenţial, la finalul lunii octombrie 2020, dintr-un număr de peste 8,7 milioane de consumatori casnici, un procent de peste 32,8% (2.915.243 clienţi) au ales să încheie contracte de furnizare la preţuri concurenţiale”, precizează ANRE.
Din cei peste 8,7 milioane de clienţi casnici, conform raportărilor aferente semestrului I al anului 2020, transmise de furnizori către ANRE pentru a obţine datele necesare realizării raportărilor către INS-Eurostat, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 1952/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului, peste 50% din total sunt clienţi cu un consum mediu de 55 kWh/lună, care pot fi încadraţi în categoria consumatorilor vulnerabili.
„Prin activitatea de informare, ANRE continuă să asigure creşterea gradului de informare şi conştientizare a drepturilor clienţilor finali de energie electrică în relaţia cu operatorii economici participanţi la piaţa de energie electrică. Autoritatea întreprinde toate măsurile necesare pentru asigurarea condiţiilor de concurenţă, transparenţă şi tratament nediscriminatoriu pe piaţa energiei electrice, precum şi pentru completarea cadrului de reglementare astfel încât să vină în sprijinul clienţilor în vederea trecerii la piaţa concurenţială de energie electrică. De asemenea, pentru a facilita clienţilor accesul la informaţii privind ofertele diverşilor furnizori, astfel încât aceştia să poată alege oferta cea mai potrivită nevoilor lor, ANRE pune la dispoziţia acestora, pe pagina proprie de internet, aplicaţia informatică ‘Comparatorul ofertelor-tip de energie electrică’, în care se regăsesc ofertele de pe piaţa concurenţială ale furnizorilor de energie electrică, precum şi un serviciu de Call-center dedicat liberalizării pieţei de energie”, arată ANRE.
În vederea facilitării procesului de schimbare a furnizorului de energie de către consumatorul final şi optimizării procesului operaţional, ANRE are în derulare proiectul „Dezvoltarea capacităţii instituţionale a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru simplificarea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale”, cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020. Astfel, prin implementarea proiectului se vor putea îndeplini noile cerinţe europene care prevăd ca până în anul 2026 procesul tehnic de schimbare a furnizorului să se finalizeze în 24 de ore.
news.ro