Angajaţii care lucrează de la distanţă reprezintă aproape două treimi (60%) din forţa de muncă

Angajaţii care lucrează de la distanţă reprezintă aproape două treimi (60%) din forţa de muncă, arată un raport Accenture, potrivit căruia pandemia evidenţiază o mare discrepanţă în ceea ce priveşte maturitatea digitală între companiile care se concentrează pe formare, leadership şi sprijin cultural pentru angajaţii lor şi cei care nu fac acest lucru.

”Angajaţii care lucrează de la distanţă reprezintă aproape două treimi (60%) din forţa de muncă. Cu toate acestea, mai puţin de jumătate dintre companii au politici de lucru la distanţă la nivelul întregii organizaţii, unul din trei angajaţi folosind propriul dispozitiv pentru muncă”, potrivit unui raport Accenture.

Raportul include un sondaj realizat pe un eşantion de 5.400 de angajaţi şi 12 CIO (Chief Information Officer) din nouă industrii şi 12 ţări.

Companiile identificate ca fiind fluente digital au o probabilitate de 5,4 ori mai mare să prognozeze o creştere ridicată a veniturilor în următorii trei ani, sunt considerate un loc de muncă foarte bun de către majoritatea angajaţilor (69%) şi conduc topurile de satisfacţie a clienţilor (68%)”, se arată în raport.

Fluenţa digitală reprezintă măsura în care persoanele adoptă şi folosesc tehnologiile digitale pentru a deveni mai informate, mai conectate şi mai eficiente. Companiile care pun accent pe fluenţă digitală au angajaţi mai activi şi conduc la capitolul inovaţie şi servicii pentru clienţi, relevă raportul.

”Când a lovit pandemia, toată lumea a trebuit să acţioneze rapid şi să-şi accelereze transformările digitale, cu toate acestea, puţine companii erau suficient de mature digital pentru a se deplasa la scara şi viteza necesare tranziţiei şi deblocării valorilor. Ca să aibă succes în condiţiile actuale, companiile trebuie să îşi perfecţioneze abilităţile digitale, sprijinindu-i pe angajaţii lor să identifice oportunităţi de consolidare a abilităţilor şi de dezvoltare a potenţialului şi ingeniozităţii”, declară Eva Sage-Gavin, global talent & organization / human potential lead la Accenture.

Pentru a ajuta companiile să ia măsuri care să le îmbunătăţească perspectiva şi viteza necesare supravieţuirii şi dezvoltării, raportul Accenture prezintă un cadru de lucru care integrează oportunităţile digitale ale unei organizaţii. Cele patru elemente de bază ale fluenţei digitale includ: Fundaţii digitale, Operaţiuni digitale, Leadership şi cultură digitală şi Coeficientul tehnologic al forţei de muncă.

”Deşi transformarea digitală a fost o prioritate în ultimii ani, există încă un decalaj major între fundaţia tehnologică de care dispune o companie şi abilităţile sau instrumentele digitale de care au nevoie angajaţii pentru a fi creativi în noile condiţii de lucru. Promovarea unei forţe de muncă fluente din punct de vedere digital înseamnă reducerea acestui decalaj al companiei de multe ori pornind de la vârf. CIO-ul este esenţial pentru a realiza acest lucru, transformându-şi rolul de la simpla dotare a angajaţilor cu infrastructură digitală la valorificarea entuziasmului lor de a stimula inovaţia în companie”, a spus Emma McGuigan, intelligent platform services lead la Accenture.

Sondajul Accenture 2020 a analizat peste 5.400 de angajaţi din 12 arii geografice în perioada mai – august 2020. Zonele cercetării noastre includ Australia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Japonia, Singapore, Spania, Marea Britanie şi Statele Unite. În plus, cercetarea acoperă nouă sectoare: bănci / pieţe de capital; comunicaţii, mass-media şi tehnologie; asigurări; bunuri de consum şi servicii; high tech; retail; aerospaţial şi apărare; energie; petrol şi gaze.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale în domeniul digital, cloud şi securitate. Are 514.000 de angajaţi.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *